Cennik to jedna z najważniejszych sekcji na Twojej stronie. Wiele firm popełnia błąd, bagatelizując jego znaczenie – to właśnie tutaj większość klientów podejmuje decyzje o tym, czy skorzysta z Twojej oferty!
To wystarczający powód, aby poświęcić tej podstronie więcej uwagi i zadbać o wszystkie szczegóły wpływające na decyzje zakupowe.
Pierwsze i najważniejsze przykazanie: ZAWSZE pokazuj cenę!
Transparentność to słowo klucz w biznesie. Twój klient chce znać cenę oferowanych przez Ciebie produktów tu i teraz – nie za kilka godzin, nie jutro. Jeśli nie znajdzie tej informacji na Twojej stronie, prawdopodobnie w jej poszukiwaniu skieruje kroki do konkurencji.
Większość przedsiębiorców nie ma czasu, aby wysyłać szczegółowe zapytania ofertowe. Jeśli będą potrzebować spersonalizowanego produktu, skontaktują się z Tobą, jednak 99% z nich zadowoli się przejrzystym cennikiem podstawowych usług czy pakietów.
Cena to nie wszystko – liczy się też waluta!
To oczywista, ale często pomijana kwestia. Twój klient zna już cenę, ale czy upewniłeś się, że jasna jest również waluta i ewentualne różnice w cenniku spowodowane jej zmianą? Czy płatność w innej walucie oznacza dodatkowe koszty?
Świat to nie tylko Stany Zjednoczone – pamiętaj, że klienci z Europy płacący w dolarach narażeni są na dodatkowe opłaty z racji przewalutowania.
Za co płacę?
Cena jest już znana, ale czy klient wie dokładnie, za co płaci? Wiele biznesów działających w modelu SaaS sprzedaje swoje usługi czy produkty w formie pakietów. Upewnij się, że w jasny sposób poinformowałeś o tym, co dokładnie zawiera każdy z dostępnych wariantów np. liczbę projektów, użytkowników, dostępną przestrzeń dyskową czy dodatkowe usługi np. priorytetowy support.
Czas… to pieniądz!
Płacę $20, ale właściwie za jaki okres? Miesiąc, rok, dzień? Jednorazowe użycie lub dożywotnią licencję? To z pozoru oczywista sprawa, o której jednak wielu przedsiębiorców zapomina. Sprawdź, czy wszystkie informacje są łatwo dostępne dla potencjalnych klientów.
Większy plan się opłaca
Jeśli oferujesz okresowe, np. miesięczne pakiety, prawdopodobnie klienci decydujący się na opłacenie z góry całego roku mogą liczyć na niższą cenę. Poinformuj ich o tym!
Na przykład: $20 to miesięczny koszt, ale cena pakietu rocznego to $200. Oznacza to, że w drugim wariancie klient zaoszczędzi $40!
Na jak długo musimy się związać?
Niektóre firmy rozliczają się w systemie miesięcznym, ale pod warunkiem podpisania umowy na dłuższy okres (np. rok). Oznacza to, że dokonując zakupu, klient zobowiązuje się do płacenia miesiąc po miesiącu przez dłuższy czas, niezależnie od realnego korzystania z usługi. Jeśli działasz w takim modelu – pamiętaj, by poinformować o tym na stronie cenowej!
Pozwól się poznać!
Oferujesz bezpłatną wersję testową produktu? Twoja strona cenowa to miejsce, w którym warto o tym poinformować. Niezależnie od tego, czy to 7,14 czy 30 dni – Twoi klienci z pewnością będą zainteresowani takim rozwiązaniem. W jasny sposób powiedz im, jak długo będą mogli bezpłatnie korzystać z Twojej usługi przed pobraniem opłat.
Użytkownicy muszą mieć świadomość wszystkich opłat i tego kiedy zostaną pobrane.
Jakie sposoby płatności akceptujesz?
Jeśli planujesz sprzedawać na międzynarodowych rynkach, warto zaoferować więcej sposobów płatności niż tylko kartą Visa lub MasterCard. Jeśli możliwości jest kilka – poinformuj o nich!
Zwroty
Niezależnie od tego, czy oferujesz 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy, czy też w ogóle nie zakładasz możliwości zwrotu – koniecznie o tym napisz! Ewentualnie skieruj użytkowników na podstronę z warunkami korzystania z usługi.
Zasugeruj rozwiązania
Bądź doradcą swojego klienta – zasugeruj mu rozwiązania najlepiej dobrane do jego potrzeb. Zaznacz, który z planów czy pakietów jest najbardziej popularny, który rekomendowany jest do użytku prywatnego, a który najlepiej sprawdzi się w biznesie.
Stwórz opcję dla wchodzących na rynek i dla tych, którzy już prężnie na nim działają.
Oblicz opłaty
Jeśli cena Twojej usługi uzależniona jest od użytkowania, zastanów się nad stworzeniem narzędzia, które pomoże klientom obliczyć szacowane koszty.
Jeśli oferujesz np. platformę do e-mail marketingu (gdzie płaci się za liczbę wiadomości wysłanych miesięcznie) lub usługę hostingową (w przypadku której użytkownik płaci za przechowywanie) w jasny sposób pokaż, na jakie koszty powinien przygotować się klient w zależności od obecnego lub planowanego w przyszłości stopnia użytkowania.