- Jeżeli strona www nie wymaga akceptacji przez klienta (zaznaczenia w formie checkboxa) klauzuli o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w momencie np. zakładania konta albo składania zamówienia, to w polityce prywatności powinien znaleźć się zapis w rodzaju: „Korzystanie z serwisu wymaga przetwarzania danych osobowych klienta w zakresie : …. (np. imienia i nazwiska, nr telefonu, e-mail, adresu zamieszkania, itp.). Dane będą przetwarzane przez … (nazwa merchanta) w zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji umowy . Dane transakcyjne, w tym dane osobowe, mogą zostać przekazane na rzecz Polskie ePłatności sp. z o. o. z siedzibą w Tajęcinie, adres: Tajęcina 113, 36-002 Jasionka, KRS: 0000227278 w zakresie niezbędnym do obsługi płatności za zamówienie. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Udostępnienie danych jest dobrowolne, a jednocześnie konieczne do korzystania z serwisu”.
- Oprócz informacji, o których mowa w pkt 2 może opcjonalnie znaleźć się informacja o tym, że „Dane będą przetwarzane przez … (nazwa merchanta) dla potrzeb marketingu bezpośredniego towarów lub usług oferowanych przez … (nazwa merchanta), przy czym klientowi przysługuje wówczas prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w tym zakresie”.
- Informacja o tym, że merchant zabezpiecza dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem
W polityce prywatności musisz określić w jaki sposób postępujesz z danymi, które pozyskujesz od swoich klientów.