Tło :)

Globalny zasięg płatności Wspieramy biznesy krajów z całego świata

  • PeP Online
  • Globalny zasięg płatności Wspieramy biznesy krajów z całego świata

Płatności międzynarodowe to nasza specjalność.

Ponad 200 metod dostępnych w większości krajów świata, daje Ci możliwości idealnego dostosowania się do potrzeb Twojego klienta i specyfikacji rynków, na których operujesz.

Polskie ePłatności Online to szeroki wybór walut i metod płatności dostępnych na rynku.

Jesteśmy na wszystkich kontynentach świata i cały czas poszerzamy listę krajów, w których oferujemy nasze usługi.

Gwarancja

W tym momencie z naszych usług korzystają Klienci z następujących krajów:

ANDORA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro

Popularne zakupy e-commerce:

  • turystyka

Dodatkowe informacje handlowe

Sprzedaż internetowa z Andory motywowana jest konkurencyjną stawką VAT na poziomie 4,5%, która dla niektórych usług i towarów (edukacja, żywność, kultura i zdrowie) może zostać zmniejszona nawet do 1%.

Rynek e-commerce w Andorze wciąż dynamicznie się powiększa – jako że kraj co roku przyjmuje tysiące turystów, możliwości prowadzenia zyskownej działalności handlowej są bardzo obiecujące. E-commerce w Andorze ma też bardzo duże szanse na to, aby podbić rynek hiszpański, co czyni kraj jeszcze bardziej atrakcyjnym.

Kraj zapewnia prawie 100% zasięgu światłowodowego. Testy prędkości przeprowadzone w 2011 i 2012 r. uplasowały Andorę jako lidera wśród krajów o najszybszych prędkościach pobierania i wysyłania na świecie. Andora nie jest objęta Jednolitym Obszarem Płatności w Euro, dlatego też handlowi giganci nie prowadzą tam swoich operacji. Każda zagraniczna firma może prowadzić działalność gospodarczą w e-commerce, rejestrując firmę w Andorze. Podatek dochodowy od takiej działalności to tylko 2%. Opodatkowanie międzynarodowego handlu B2B jest bardzo atrakcyjne, a rozwój innych modeli biznesowych zyskuje ostatnio duże zainteresowanie.


AUSTRIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce:

  • e-commerce
  • książki
  • muzyka
  • moda
  • elektronika
  • telecom
  • obuwie
  • wyposażenie domu i ogrodu
  • zdrowie i uroda

Dodatkowe informacje handlowe

Austria to atrakcyjny rynek ze względu na bardzo wysoką penetrację Internetu (81,1%) i znaczący parytet siły nabywczej. Austriacy chętnie kupują towary cyfrowe – muzyka i książki stanowią aż 32% sprzedaży online w kraju. 35% mieszkańców woli płacić za zakupy online kartami kredytowymi, natomiast 25% większym zaufaniem darzy przelewy bankowe. Największym segmentem rynku e-commerce w Austrii jest moda, drugie miejsce zajmuje elektronika.

W 2016 r. Austria zajęła 7 miejsce pod względem łatwości dostawy na świecie, co czyni ją liderem w zakresie logistyki. 87% kupujących online w Austrii robi zakupy na komputerze, 6% klientów korzysta ze smartfonów, a tylko 5% dokonało ostatniego zakupu za pomocą tabletu.

Istnieją liczne podobieństwa pomiędzy handlem w Austrii i Niemczech – firmy, które mają doświadczenie na jednym z tych rynków mogą łatwo rozszerzyć swoją działalność na drugi.


BELGIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • elektronika

Dodatkowe informacje handlowe

Ze względu na wysoką penetrację Internetu (niemal 85%) Belgia to atrakcyjny rynek dla biznesów e-commerce. Na bazie dotychczasowego rozwoju rynku na najbliższe lata prognozuje się jeszcze bardziej dynamiczny wzrost, szczególnie w obszarze mobile.

Większość płatności w Belgii dokonywanych jest za pomocą kart kredytowych i debetowych (60%), popularne są także karty prepaid (20%) i płatności mobilne (15%). Jako jeden z krajów o największej gęstości zaludnienia w Europie, Belgia jest dużym rynkiem stwarzającym dla przedsiębiorców wiele szans. Belgowie częściej niż mieszkańcy pozostałych europejskich państw dokonują zakupów online poza granicami kraju.

Belgia jest częścią SEPA (jednolitego obszaru płatności w euro), co oznacza, że można łatwo dokonywać i akceptować płatności za pomocą przelewów międzynarodowych w walucie euro.


BUŁGARIA

Jednostka monetarna – 1 lew (BGN)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro,

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego
  • elektronika
  • książki
  • bilety na wydarzenia kulturalne
  • podróże
  • żywność

Dodatkowe informacje handlowe

Rosnąca penetracja Internetu w Bułgarii sprawia, że staje się ona coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla e-commerce.  Już 60% mieszkańców posiada stałe łącze internetowe – wraz ze wzrostem tej statystyki prognozuje się także rosnący udział sprzedaży e-commerce.

Bułgaria ma niski wskaźnik penetracji kart kredytowych, wielu kupujących online korzysta z płatności SMS. Bułgarscy konsumenci chętnie wybierają płatność gotówką przy odbiorze.

Bułgaria ma jedną z najwyższych na świecie średnich prędkości Internetu szerokopasmowego, co czyni kraj doskonałym obszarem do wdrażania rozwiązań biznesowych e-commerce.

Według NSI całkowita wartość sprzedaży internetowej osiągnęła w 2014 roku ponad dwa i pół miliarda euro. Liczba osób dokonujących zakupów online przekroczyła natomiast 925 000.


CHORWACJA

Jednostka monetarna – 1 kuna (HRK)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • bilety do kina i teatru
  • smartfony
  • tablety i gadżety
  • podróże
  • sprzęt komputerowy

Dodatkowe informacje handlowe

Rosnąca penetracja Internetu wśród Chorwatów czyni rynek coraz bardziej atrakcyjnym dla biznesów e-commerce. Kraj ma najlepsze wyniki w regionie pod względem wykorzystania bankowości internetowej – Chorwaci posiadają 900 000 kont w internetowych bankach. Wartość sprzedaży e-commerce rośnie z roku na rok, a prawie 20% ludności kraju kupuje towary i usługi online. Według raportu Ecommerce Europe, w 2014 r. Chorwacki rynek internetowy B2C osiągnął 280 mln euro obrotu.

Chorwaci coraz częściej korzystają także z płatności mobilnych, np. płacąc za transport publiczny lub parkowanie. Wiele zakupów online dokonywanych przez Chorwatów ma charakter transgraniczny – według danych Eurostatu ponad trzy czwarte zakupionych towarów pochodziło od firm działających poza krajem.


CYPR

Jednostka monetarna- 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • akcesoria
  • wystrój domu
  • obuwie
  • produkty kosmetyczne
  • usługi

Dodatkowe informacje handlowe

Aż 60% płatności na Cyprze stanowią karty prepaid, 17% natomiast tradycyjne karty kredytowe. W ciągu ostatnich kilku lat rynek internetowy na Cyprze rozwija się i tendencja ta będzie kontynuowana w przyszłości. Według danych UNdata dostęp do Internetu w gospodarstwach domowych w Republice Cypryjskiej wynosił w 2014 roku 69%. Coraz większą popularność zdobywa bankowość internetowa, szczególnie w tureckiej części wyspy z powodu konkurencji w postaci banków z Turcji.

Od 2004 r. obywatele UE mogą bez lokalnego partnera rozpocząć działalność na Cyprze, co przyczyniło się do wzrostu biznesów e-commerce.

Po kryzysie finansowym w latach 2012-2013 wielu Cypryjczyków założyło własne biznesy, również coraz chętniej zwracając się w stronę handlu internetowego.


CZECHY

Jednostka monetarna- korona czeska (CZK)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • ubrania
  • zabawki
  • produkty spożywcze

Dodatkowe informacje handlowe

E-commerce w Czechach rozwija się dynamicznie. Penetracja Internetu w Czechach to aż 92,8%. Ten środkowo-europejski kraj jest liderem w swoim regionie. Aż 76% Czechów korzysta z kart kredytowych, tylko 2% sięga natomiast po karty prepaid. Według czeskiego stowarzyszenia handlu elektronicznego, APEK, branża zanotowała 20-procentowy wzrost w 2015 r.

Szybkość Internetu jest zaliczana do największych na świecie. Sklepy internetowe coraz częściej optymalizowane są także pod kątem zakupów na urządzeniach mobilnych (w 2015 roku penetracja rynku komórkowego przekroczyła 50%). Choć Czesi wciąż są nieco nieufni i preferują tradycyjne sklepy, coraz bardziej przekonują się także do zakupów online – sprzedawcy oferują liczne udogodnienia jak np. wyświetlanie cen w czeskiej walucie czy bezpłatny odbiór osobisty.


DANIA

Jednostka monetarna- 1 korona duńska (DKK)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, Apple Pay, Dankort

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • biżuteria i dodatki
  • książki
  • gry
  • zabawki
  • podróże
  • wyposażenie domu i ogrodu
  • kwiaty
  • elektronika

Dodatkowe informacje handlowe

Dania z penetracją Internetu na poziomie 98% jest wymarzonym rynkiem do działalności w sektorze e-commerce. Ponad połowa populacji korzysta ze smartfonów. 65% Duńczyków darzy największym zaufaniem karty kredytowe.

Standard życia w Danii jest wysoki, a konsumenci posiadają dużą siłę nabywczą. Duńczycy chętnie zamawiają towary z Chin, Niemiec i Wielkiej Brytanii – wartość zakupów transgranicznych rośnie każdego roku. Według Ecommerce Europe 3,7 miliona duńskich internautów korzysta z sieci, aby robić zakupy online.

Średnio w ciągu roku e-klienci kupują produkty i usługi o wartości 3.111 EUR. Najpopularniejsze sklepy internetowe w Danii to księgarnia Saxo i sklep  elektroniką Elgiganten oraz giganci: Amazon, Zalando i Cdon.


ESTONIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover,

Popularne zakupy e-commerce :

  • usługi turystyczne (wraz z usługami noclegowymi)
  • bilety (koncert, kino, teatr)
  • sprzęt sportowy i odzież

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Estonii stoi na poziomie 81,6%. W kraju bardzo popularne są płatności mobilne (48% transakcji), drugie miejsce zajmują karty kredytowe (31%).

Kraj ma nowoczesną gospodarkę rynkową i jeden z wyższych poziomów dochodów w Europie Środkowej, co czyni go atrakcyjnym rynkiem dla e-commerce.

Według estońskiego stowarzyszenia e-commerce, organizacji patronackiej wspierającej estońskie przedsiębiorstwa, konsumentów i sektor publiczny, dane dotyczące handlu elektronicznego w Estonii są z roku na rok coraz bardziej obiecujące.

W 85% przypadków osoby korzystające z e-handlu kupowały produkty lokalnie od estońskich firm. 44% zakupów pochodziło z UE, a 35% z krajów spoza Unii Europejskiej.


FINLANDIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, American Express, Discover, Apple Pay,

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • obuwie
  • elektronika domowa
  • kosmetyki i zdrowie

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Finlandii wynosi 81,6%. Finowie najchętniej korzystają z kart prepaid (55%) i kart kredytowych (25% płatności).

W 2016 roku Finowie wydali około 5,09 miliardów dolarów online na towary detaliczne z Finlandii i zza granicy. Finowie doceniają różnorodność towarów i niższe ceny, czym kierują się przy zakupie. Mieszkańcy Finlandii najwięcej pieniędzy wydają na elektronikę domową i odzież. 78% Finów robi zakupy online – całkowita sprzedaż towarów i usług online wyniosła 7,9 miliarda w 2015 roku. Również handel B2B kwitnie w Finlandii – pod kątem zaangażowania w mediach społecznościowych przerasta nawet rynek B2C. Najpopularniejsze serwisy zakupowe to tori.fr, verkkokauppa.com, Ebay, oikotie.fi i kela.fi.


FRANCJA

Jednostka monetarna – 1 Euro (EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • gry
  • odzież
  • turystyka
  • media cyfrowe
  • elektronika
  • produkty spożywcze
  • kosmetyki

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu we Francji wynosi ponad 85%. 72% płatności dokonywanych przez Francuzów odbywa się za pośrednictwem kart kredytowych.

Francja to jeden z największych rynków e-commerce: trzeci co do wielkości w Europie i szósty na świecie. Internauci chętnie korzystają z mikropłatności. Francuscy gracze wydają średnio 10 euro miesięcznie na wirtualne waluty czy dodatki do gier. Karty prepaid szybko zyskują na popularności wśród dorosłych i młodzieży.

Z badania przeprowadzonego przez firmę CA Com wynika, że 49% francuskich konsumentów kupiło w 2013 r. przynajmniej jeden produkt online. Najpopularniejsze wśród Francuzów platformy zakupowe to Amazon, Cdiscount, Fnac, eBay i Voyage SNCF.


GIBRALTAR

Jednostka monetarna – 1 funt gibraltarski (GIP)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro,

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • moda

Dodatkowe informacje handlowe

Gibraltar aspiruje do tego, by stać się międzynarodowym centrum e-biznesu. Rząd stawia nacisk na postęp technologiczny i budowę nowoczesnego, dobrze prosperującego społeczeństwa informacyjnego.

Wdrażane są strategie mające na celu stworzenie dynamicznego i przyjaznego dla handlu elektronicznego środowiska. Nowa liberalizacja i regulacja telekomunikacji, wprowadzenie ustawy o handlu elektronicznym (TECA 2001) i przyjęcie dyrektyw UE do lokalnego ustawodawstwa dają Gibraltarowi znaczną przewagę nad innymi jurysdykcjami konkurującymi na rynku e-commerce. Jako członek stowarzyszony UE, Gibraltar zwolniony jest z podatku VAT i innych podatków od zysków kapitałowych. Jest też świetnym miejscem do rozwoju e-biznesu ze względu na sąsiedztwo rozwijających się gospodarek w Afryce Północnej. 


GRECJA

Jednostka monetarna –1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: , VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • podróże
  • rezerwacje hoteli
  • elektronika
  • obuwie
  • rozrywka
  • bilety na wydarzenia kulturalne
  • odzież

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Grecji stale rośnie – ponad jedna trzecia mieszkańców korzysta już ze smartfonów. 56% płatności dokonywanych jest za pomocą kart prepaid. Wielu Greków nie korzysta z kart kredytowych i debetowych, dlatego tak chętnie używają oni kart prepaid stanowiących wygodną alternatywę.

W 2016 roku sprzedaż e-commerce w Grecji wyniosła 5 miliardów dolarów, co stanowiło wzrost o 18,8% w stosunku do roku poprzedniego. Według prognoz wartość ta będzie stale rosła, ponieważ rozwój technologii informatycznych i penetracja Internetu w Grecji dążą stale do średniego poziomu w UE. Istnieje wciąż ogromny niewykorzystany potencjał greckiego handlu elektronicznego.

Obecnie tylko 24% greckich firm sprzedaje swoje towary poza granicami – głównie do USA, Anglii, Francji, Niemiec i Włoch.


HISZPANIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, PayPal

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • książki
  • muzyka
  • moda
  • podróże

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Hiszpanii stoi na poziomie 74,3%, przy czym ze smartfonów korzysta ponad połowa mieszkańców, co jest jednym z najwyższych wskaźników w Europie. Najpopularniejszymi metodami płatności są karty kredytowe (44%) i karty prepaid (36%).

W Hiszpanii jest około 23,6 miliona użytkowników e-commerce, a do 2021 roku ich liczba ma wzrosnąć do 5,6 miliona. Pomimo kryzysu, z jakim musiała zmierzyć się Hiszpania, branża e-commerce nie zanotowała strat – przeciwnie, była jednym z nielicznych sektorów, który odnotował wzrosty.

Hiszpanie najchętniej kupują za pośrednictwem platform El Corte Inglés, eBay, Amazon, Mil Anunacios, Segunda Mano, Lets Bonus, Groupon, Bing, eBay i Groupalia.


HOLANDIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • podróże
  • bilety
  • elektronika
  • hardware i software
  • odzież
  • obuwie
  • media elektroniczne
  • telekomunikacja

Dodatkowe informacje handlowe

Holandia to kraj z jedną z wyższych na świecie penetracją Internetu na poziomie 96%. Ponad połowa populacji korzysta ze smartphonów. 50% Holendrów wybiera przelewy bankowe, 30% karty prepaid, a tylko 8% karty kredytowe.

Duże holenderskie banki, takie jak ING i Rabobank, obsługują bezpośrednie przelewy iDeal, najpopularniejszy holenderski system płatności online. W oparciu o dane Centralnej Agencji ds. Statystyki sprzedaż online w Holandii stanowi około 11% całkowitej sprzedaży detalicznej.

Najwięksi gracze na holenderskim rynku e-commerce to Wehkamp.nl, Bol.com, Zalando, Coolblue, H&M, Hema i Thuisbezorgd.nl.


IRLANDIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, PayPal, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • zabawki
  • hobby
  • moda

Dodatkowe informacje handlowe

57% Irlandczyków korzysta ze smartfonów przy penetracji Internetu na poziomie 81,6%. 1,9 miliona irlandzkich internautów dokonuje zakupów online. 79% płatności dokonywanych jest za pomocą kart kredytowych, drugą najczęściej wybieraną metodą jest PayPal. 83% kupujących online w Irlandii robi zakupy za pośrednictwem komputerów stacjonarnych – udział smartfonów w rynku e-commerce to tylko 8% i 7% w przypadku tabletów. Również rząd Irlandii wychodzi naprzeciw rozwijającemu się rynkowi e-commerce. Irlandia była jednym z pierwszych krajów, który wdrożył dyrektywę w sprawie podpisów elektronicznych w ramach ustawy o handlu elektronicznym z 2000 roku.

Badanie Retail Online Survey z 2013 roku pokazuje, że 84% detalistów działa także online, a 64% z nich zamierza zwiększyć swoją obecność w sieci.


ISLANDIA

Jednostka monetarna – 1 korona islandzka (ISK)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • produkty dla dzieci
  • wyposażenie domu
  • rowery

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu na poziomie 96,5% czyni Islandię jednym z atrakcyjniejszych rynków w Europie. Znakomita większość, bo aż 92% transakcji dokonuje się przy użyciu kart kredytowych. W roku 2014 ponad 67% islandzkich Internautów dokonało zakupów online.

W 2011 roku wprowadzono podatek dla mediów elektronicznych – przedsiębiorcy sprzedający rocznie klientom na Islandii towary warte więcej niż 8000 USD muszą zarejestrować się w islandzkich organach podatkowych. Popularne są platformy e-commerce takie jak AliExpress oraz europejskie i amerykańskie sklepy internetowe oferujące bezpłatną dostawę na Islandię. Dynamicznie rozwija się branża high-tech i IT. Dwie największe firmy, które oferują rozwiązania i usługi IT dla przedsiębiorstw, to Advania i Nyherji.


KANADA

Jednostka monetarna – 1 dolar kanadyjski (CAD)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, PayPal, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • gry wideo
  • książki
  • muzyka
  • bilety na wydarzenia
  • obuwie
  • moda
  • transport i podróże
  • elektronika
  • wyposażenie domu

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Kanadzie wynosi 92,8%, co czyni ją liderem wśród rynków e-commerce. Ponad połowa mieszkańców posiada smartfony, wielu użytkowników korzysta z gier wideo.

Popularnymi metodami płatności są karty kredytowe. Ze względu na małą gęstość zaludnienia i duże odległości pomiędzy miastami Kanadyjczycy chętnie robią zakupy online, wiąże się to jednak z logistycznymi utrudnieniami dla przedsiębiorców.

Liderzy rynku to głównie giganci: Amazon i Costco. Według badań przeprowadzonych przez Statistics Canada w 2013 r. zaledwie 13% kanadyjskich firm zaczęło sprzedawać swoje produkty i usługi online.

Kanada rozpoczęła gwałtowny rozwój rynku cyfrowego handlu i pewne jest to, że proces ten przyspieszy w nadchodzących latach. Detaliczni sprzedawcy coraz chętniej testują nowoczesne rozwiązania i nowe strategie rynkowe. 


LITWA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, PayPal, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • zabawki
  • hobby
  • elektronika
  • odzież
  • kosmetyki
  • wyposażenie domu

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu na Litwie stoi na poziomie 70% i stale rośnie. Ponad połowa Litwinów wybiera płatności mobilne (za pośrednictwem operatora komórkowego poprzez SMS), 40% stawia natomiast na karty kredytowe.

Płatności mobilne często wybierają świadomi i uwrażliwieni na kwestie prywatności i ochrony danych osobowych klienci, którzy nie chcą udostępniać swoich danych bankowych online. 90% kupujących online na Litwie robiąc zakupy korzysta z komputera, 4% ze smartfona, a 3% kupuje za pomocą tabletu. Szacuje się, że konsumenci wydają na zamówione towary średnio około 560 EUR rocznie.


ŁOTWA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • wyposażenie domu
  • elektronika
  • podróże
  • akcesoria sportowe
  • elektronika i media
  • ubrania
  • obuwie

Dodatkowe informacje handlowe

Na Łotwie penetracja Internetu wynosi 76,5%. 43% transakcji dokonuje się przy użyciu kart kredytowych. 39% to płatności mobilne, przy czym karty prepaid i przelewy bankowe stanowią tylko po 1% całości transakcji.

W 2017 roku Łotwa zanotowała największe wzrosty na rynku e-commerce wśród państw nadbałtyckich. 78% procent całkowitej populacji kraju korzysta z Internetu codziennie, a 44% dokonało zakupów online w ciągu ostatniego roku. Wiele łotewskich firm np. airBaltic zachęca klientów do korzystania z ich usług wyłącznie za pośrednictwem Internetu.


LUKSEMBURG

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • książki
  • gazety
  • podróże

Dodatkowe informacje handlowe

Ponad 50% mieszkańców Luksemburga wybiera płatności mobilne, 37% preferuje karty kredytowe. Niską popularnością (zaledwie na poziomie 1%) cieszą się karty prepaid i przelewy bankowe. 10% dokonujących zakupów online korzysta z e-portfela. Z Internetu korzysta 98% mieszkańców Luksemburga, 367 tysięcy z nich dokonuje zakupów online.

W 2015 roku sprzedaż e-commerce w Luksemburgu osiągnęła 600 mln euro. Większość kupujących online należy do grupy wiekowej 25-34 lat, ale w Luksemburgu rośnie także liczba seniorów korzystających z e-commerce. Według danych Statec, 28% Internautów dokonało co najmniej jednego zakupu w lokalnym sklepie internetowym, a 88% kupiło coś od sprzedawców z innych krajów Unii Europejskiej. Jeden na czterech konsumentów dokonał zakupu u sprzedawcy spoza Europy. 


MALTA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • akcesoria sportowe

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu na Malcie to 40%. Aż 58% mieszkańców wybiera karty kredytowe. Dużą popularnością (33% płatności) cieszą się także e-portfele. E-commerce to szybko rozwijający się na wyspie sektor, przyciągający coraz większą liczbę przedsiębiorców.

W 2016 r. ponad 60% użytkowników Internetu kupiło towary lub usługi online. E-handel na Malcie od kilku lat przeżywa wyjątkowy wzrost za sprawą szeregu udogodnień wprowadzanych przez rząd.

W 2014 r. rząd Malty zapoczątkował wdrażanie strategii cyfrowej dotyczącej handlu elektronicznego obejmującej okres siedmiu lat do 2020 roku. Działania te mają na celu zapewnienie przedsiębiorstwom środków i umiejętności niezbędnych do wykorzystania możliwości oferowanych przez handel elektroniczny.


MONAKO

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • odzież
  • akcesoria sportowe

Dodatkowe informacje handlowe

W Monako penetracja Internetu na bardzo wysokim poziomie (89,8%) stwarza idealne warunki do działalności e-commerce. 68% płatności dokonywanych jest za pomocą kart kredytowych. Zwyczaje zakupowe konsumentów są podobne do tych we Francji.

Klienci mają wysoką siłę nabywczą, co czyni z Monako atrakcyjny rynek dla rozwoju biznesów e-commerce. 


NIEMCY

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, Sofort banking, PayPal,

Popularne zakupy e-commerce :

  • gry
  • moda
  • media cyfrowe
  • elektronika

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Niemczech wynosi niemal 87%, co czyni rynek bardzo atrakcyjnym, biorąc pod uwagę wysoką siłę nabywczą niemieckich klientów. 30% transakcji dokonuje się za pomocą płatności kartami prepaid.

Niemcy są drugim co do wielkości rynkiem e-commerce w Europie. Karty kredytowe są popularnym środkiem płatności, ale niemieccy Internauci chętnie sięgają także po alternatywne metody. Wielu Niemców wybiera także płatność przy odbiorze.

Charakterystyczny dla Niemiec jest wysoki odsetek zwrotów – sięgający nawet 50% wszystkich zamówień, warto uwzględnić więc w swoim biznesie przyjazną i pro kliencką politykę zwrotów i wymiany.

Największymi graczami na niemieckim rynku e-commerce są Otto i Amazon, tuż za nimi natomiast Zalando, Notebooksbilliger.de, Cyberport, Bonprix i Tchibo.


NORWEGIA

Jednostka monetarna- 1 korona norweska (NOK)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover,Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • zabawki
  • hobby

Dodatkowe informacje handlowe

Jedną z przyczyn sukcesu branży e-commerce w Norwegii jest wysoka penetracja Internetu na poziomie aż 96%. 67,5% populacji korzysta ze smartphonów, co stawia kraj w czołówce rynków e-commerce. 59% Norwegów wybiera płatności za pomocą kart kredytowych, 13% preferuje płatności mobilne, a tylko 2% transakcji dokonuje się za pomocą płatności przelewem bankowym.

Jednym z czynników przyczyniających się do rozwoju handlu elektronicznego w Norwegii jest łatwość dostarczania zamówień – 80% ludności zamieszkuje obszary miejskie. Wartość handlu elektronicznego w Norwegii wynosi obecnie około 8,5 miliarda euro rocznie.

Najpopularniejsze witryny eCommerce to eBay, Komplett, Prisjakt i Amazon.


POLSKA

Jednostka monetarna – 1 złoty (PLN)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard Google Pay, Apple Pay, BLIK, Alior Bank, mBank, Millenium Bank, Pekao SA, PKO BP, Santander Bank,

Popularne zakupy e-commerce :

  • wyposażenie domu i ogrodu
  • odzież
  • obuwie
  • sport

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Polsce to 65%, przy czym ze smartfonów korzysta 38,7% Polaków. Aż 42% płatności odbywa się mobilnie, 32% natomiast za pośrednictwem kart kredytowych. Około 30% Polaków robi zakupy w Internecie.

E-commerce w Polsce stanowi około 4% całej sprzedaży detalicznej w kraju. Według informacji z Warsaw Business Journal sprzedaż internetowa wzrosła w 2012 roku o 25-30% rok do roku. Całkowita sprzedaż e-commerce w Polsce w tym roku wyniosła 5,76 mld euro. Według raportu Dotcom River w Polsce działa ponad 12 tysięcy sklepów internetowych.


PORTUGALIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • elektronika

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu to w Portugalii 66%, przy czym smartfonów używa jedna trzecia mieszkańców. Z roku na rok coraz więcej gospodarstw domowych zyskuje dostęp do Internetu, a penetracja rynku mobile rośnie. Wielu mieszkańców nie posiada kart kredytowych ani kart debetowych. W Portugalii popularne są karty prepaid (48%) i płatności mobilne (40%).

Dane udostępnione przez Ecommerce Foundation pokazują, że w Portugalii w 2016 roku około 3,1 miliona internautów dokonało zakupu online. Wartość rynku e-commerce w tym samy roku wyniosła w Portugalii 4,2 miliarda euro.

Najpopularniejsze platformy zakupowe to Zalando, Amazon, Euronics, IBS, BonPrix.


RUMUNIA

Jednostka monetarna – 1 lej (RON)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • elektronika
  • wyposażenie domu

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu to w Rumunii 51,6%, ze smartfonów korzysta natomiast 27,9% mieszkańców. Sprzedaż online w Rumunii stale rośnie. 19% płatności online odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych, 70% natomiast za pośrednictwem kart prepaid (zwłaszcza w przypadku zakupu biletów, podróży, mediów). Według danych GPeC aż 90% konsumentów online w Rumunii preferuje płatność przy odbiorze. Informacje z Ecommerce Wiki pokazują, że 18% (1,9 miliona osób) populacji online dokonało zakupów internetowych w 2015 roku. Udział e-commerce w całkowitym handlu detalicznym wynosi około 2,5%.

Największym sklepem internetowym w Rumunii jest eMAG.ro, popularnymi witrynami są także Altex, Domo, Flanco i Okazii. Rumuński rynek e-commerce w 2014 roku liczył około 5000 sklepów internetowych – liczba ta stale rośnie, rynek wciąż nie jest jednak nasycony, co daje optymistyczne perspektywy przedsiębiorcom planującym wejście do Rumunii z e-biznesem. 


SŁOWACJA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • moda
  • kosmetyki
  • meble
  • wyposażenie domu
  • muzyka
  • podróże
  • oprogramo-wanie

Dodatkowe informacje handlowe

Na Słowacji penetracja Internetu wynosi 82,6% przy czym penetracja smartfonów stoi na poziomie 45,9%.

33% płatności online odbywa się za pomocą kart prepaid, 45% za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W 2016 roku na Słowacji działało 9 400 sklepów internetowych, które wygenerowały łącznie sprzedaż o wartości 903 milionów USD. Największym segmentem rynku jest elektronika i media o wartości rynkowej 295 milionów USD.

Popularne witryny to Mall SK, HEJ.sk, Heureka, TPD. Słowacy zamawiają także przez Amazon, eBuy, Alibabę i Aliexpress. B2B e-commerce jest drugim najszybciej rozwijającym się na Słowacji segmentem – lokalne firmy z powodzeniem oferują produkty i usługi swoim klientom biznesowym.


SŁOWENIA

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, PayPal,

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • media
  • moda
  • wyposażenie domu i ogrodu
  • zdrowie i uroda

Dodatkowe informacje handlowe

Na Słowenii penetracja Internetu wynosi 72,3%. Najchętniej korzysta się z płatności prepaid (63%), w drugiej kolejności natomiast płatności mobilnych (17%). Przelewy bankowe są mało popularne (1%).

Przy 1500 sklepach internetowych w kraju, który ma ponad 2 miliony mieszkańców, rynek wciąż jest nienasycony i stanowi nieodkryty potencjał dla przedsiębiorców. Według danych Komisji Europejskiej 9 na 10 słoweńskich internautów przeszukuje sieć w poszukiwaniu informacji o produktach i usługach przed ich zakupem, podczas gdy tylko jeden na pięć biznesów działa także online. Rośnie także odsetek osób zamawiających towary w zagranicznych sklepach. 92% osób korzystających z Internetu na Słowenii chociaż raz dokonało zakupu online.


STANY ZJEDNOCZONE

Jednostka monetarna – 1 dolar amerykański (USD)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • książki
  • elektronika
  • odzież
  • obuwie

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Stanach Zjednoczonych wynosi 86,7%,ze smartfonów korzysta natomiast 56,4% populacji. 

Dominującą formą płatności (78%) są karty kredytowe. 84% dorosłych Amerykanów korzysta z Internetu codziennie. Bardzo duża część internautów korzysta z tabletów, co czyni z USA lidera w kategorii zakupów mobilnych. Sprzedaż detaliczna e-commerce w Stanach Zjednoczonych ma wzrosnąć w szybkim tempie w nadchodzących latach – z 322,17 mld USD w 2016 roku do ponad 485 mld USD w 2021 r. Handel online wciąż stanowi jednak niewielką część całej sprzedaży detalicznej w USA – około 8,3 procent w czwartym kwartale 2016 roku. Rosnącym trendem na rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych jest wzrost zakupów mobilnych.

Najpopularniejszym e-detalistą w Stanach Zjednoczonych jest Amazon. Tuż za nim plasuje się eBay, Wal-Mart, witryny Apple i Target.


SZWAJCARIA

Jednostka monetarna – 1 frank szwajcarski (CHF)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • ubrania
  • transport
  • książki
  • bilety

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Szwajcarii wynosi 88%, 54% mieszkańców używa smartfonów.

Najpopularniejszymi metodami płatności są karty kredytowe (42%) i karty prepaid (38%). 66% populacji Szwajcarii wybiera zakupy online, rynek ten wciąż rośnie w stałym tempie. Wielu klientów szwajcarskich (22%) preferuje płatność przy dostawie.

W 2015 roku szwajcarscy konsumenci wydali 8,4 miliarda euro na produkty i usługi online. 100 największych sklepów internetowych w Szwajcarii wygenerowało w 2013 roku 3,4 miliarda euro sprzedaży.

Najpopularniejszymi witrynami są: Digitec.ch, Amazon.de, Nespresso.com, Zalando.ch i LeShop.ch, Brack.ch, Coop, Microspot.ch, Nettoshop.ch i Exlibris.


SZWECJA

Jednostka monetarna – 1 korona szwedzka (SEK)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • elektronika
  • moda
  • książki
  • wyposażenie domu

Dodatkowe informacje handlowe

W Szwecji aż 62,9% mieszkańców korzysta ze smartfonów, penetracja Internetu wynosi natomiast blisko 90%.

Szwecja jest krajem o wysokim dochodzie na jednego mieszkańca – wysoka siła nabywcza i nasycenie rynku smartfonami sprawia, że kraj ten jest bardzo atrakcyjny dla biznesów e-commerce.

Większość szwedzkich płatności online dokonywana jest za pomocą kart, popularne są także przelewy bankowe online. Tylko 5% płatności odbywa się mobilnie, małą popularnością cieszą się także karty prepaid. Szwedzcy konsumenci wydali około 5,2 miliarda euro na produkty zakupione online w 2015 roku. PostNord Sweden udostępnił raport, który pokazuje, że e-commerce w Szwecji w 2017 roku było warte 6,7 miliarda euro. E-commerce w Szwecji stanowi obecnie 8,7% całkowitej sprzedaży detalicznej.

Najwięksi gracze na szwedzkim rynku e-commerce to Halens.se, Nelly.com, Adlibris.com, Bokia.se, Cdon.com i NetOnNet.se.


WĘGRY

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro

Popularne zakupy e-commerce :

  • komputery i elektronika
  • wyposażenie domu
  • zabawki i prezenty
  • moda

Dodatkowe informacje handlowe

Węgry mają około 6,17 miliona użytkowników Internetu, którzy stanowią 62% całej populacji.      Z badań przeprowadzonych przez eNET wynika, że aż 72% dorosłych użytkowników Internetu kupuje towary online. Węgrzy chętnie wybierają opcję płatności przy odbiorze (58%) lub za pomocą przelewu bankowego (45%).

Badania przeprowadzone w 2016 r. wykazały, że branża e-commerce na Węgrzech osiągnęła 1,02 miliarda euro w roku poprzedzającym i że stanowi już 4,1% handlu detalicznego.

Najpopularniejsze sklepy online to na Węgrzech Tesco, Media Markt, eMAG, Vatera.hu iUjjé.hu.


WIELKA BRYTANIA

Jednostka monetarna – 1 funt szterling (GBP)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, PayPal, Apple Pay

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • elektronika
  • wyposażenie domu

*nie przyjmujemy merchantów z siedzibą w Wielkiej Brytanii

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu w Wielkiej Brytanii to 89,9%. Ponad 62% Anglików używa smartfonów, co czyni kraj obiecującym rynkiem dla cyfrowych towarów i usług.

Przeważająca większość transakcji (82%) odbywa się poprzez płatność kartą kredytową. 82% brytyjskich internautów regularnie dokonuje zakupów online, co jest najwyższym wskaźnikiem wśród państw członkowskich UE.

W ostatnim kwartale 2013 r. już jedna trzecia sprzedaży online w Wielkiej Brytanii odbyła się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Liderami rynku są Amazon, Tesco i eBay oraz Asos, Argos, Play.com, Next i John Lewis.


WŁOCHY

Jednostka monetarna – 1 Euro(EUR, €)

Popularne metody płatności: VISA, MasterCard, Maestro, American Express, Discover, Apple Pay, Nexi Payments

Popularne zakupy e-commerce :

  • moda
  • towary luksusowe
  • podróże
  • elektronika

Dodatkowe informacje handlowe

Penetracja Internetu stale rośnie – przy 60% aż 41% populacji korzysta ze smatfonów. 40% Włochów wybiera karty kredytowe, 21% karty prepaid.

Włochy, ojczyzna marek takich jak Armani, Versace, Prada i Gucci są największym rynkiem dóbr luksusowych w Europie. Warto pamiętać o lokalnych metodach płatności – wraz z kartami MasterCard i VISA, włoska CartaSi jest najczęściej używaną kartą kredytową w kraju. We Włoszech jest obecnie 19 milionów klientów kupujących online – w 2016 roku wartość handlu elektronicznego wyniosła 19,6 mld euro.

Najpopularniejszymi witrynami e-commerce są: Zalando, Amazon, Euronics, IBS, BonPrix i Yoox.