Zakres obowiązków
- Koordynowanie i wdrażanie wszelkich działań związanych z: rozwojem istniejących obszarów biznesowych z silną koncentracją na zastosowaniu nowych technologii i aplikacji mobilnych oraz usług dodanych w tym:
* Kreowanie i wdrażanie nowych produktów wraz z opracowaniem projektu ich warstwy komercyjnej oraz koordynacja nad ich realizacją
* Opracowywaniem modeli biznesowych i sprzedażowych rozwijających dotychczasowy core-business o obszary takie jak m.in. aplikacje, usługi, produkty i projekty oparte o najnowsze technologie na rynku usług płatniczych
* Prowadzeniem strategicznych analiz rynku płatniczego oraz rynku ecommerce i ich trendów oraz tworzenie innowacyjnych obszarów biznesowych dla Spółki
- Przygotowanie i wdrożenie strategii wprowadzenia na rynek nowego biznesu/produktu powiązanego z branżą usług płatniczych
- Prowadzeniem strategicznych kontaktów z potencjalnymi wykonawcami i partnerami poszczególnych projektów
- Zarządzanie zespołem managerów odpowiedzialnych za daną linię istniejących produktów
- Przygotowywaniem biznesplanów dla przygotowanych projektów i rozwiązań zintegrowanych
- Kompleksowe zarządzanie produktem w wymiarach koncepcyjnych, marketingowych, sprzedażowych, cenowych oraz formalnych
- Opracowywaniem, we współpracy z Działem Polityki Cenowej strategii pricingowej, uruchamianych nowych i już istniejących obszarów biznesowych
- Odpowiedzialność za tworzenie strategii GTM (Go-to-market) w obszarze rozwoju nowych usług i produktów oraz usług dodanych (VAS)
- Analiza rynku i potrzeb konsumenckich pod kątem tworzenia nowego produktu i ofert oraz zmian w ofercie
- Zarządzanie cyklem życia produktu od stworzenia koncepcji po jego wdrożenie
- Śledzenie aktualnych trendów na rynku Fintech/ E-commerce/ Finansowym - krajowym i międzynarodowym
- Komercjalizacja produktu, planowanie i realizacja harmonogramów i budżetów związanych z produktem
- Ścisła współpraca z biznesem, partnerami oraz klientami w celu dostosowania wymagań technicznych, oczekiwań dotyczących nowych produktów lub wprowadzanych zmian
- Prowadzenie spotkań i negocjacji z partnerami strategicznymi, budowanie sieci partnerstw oraz doradztwo w wyborze strategii i rozwoju produktów
- Raportowanie postępów projektowych w strukturach krajowych oraz międzynarodowych
Poszukiwane kompetencje
- Minimum 4 letnie doświadczenie jako Business Development Manager/ Product Development Manager lub pokrewnych w branży Fintech/ E-commerce/ Finansowej
- Doświadczenie w zarządzaniu kilkuosobowym zespołem, odpowiedzialność za budowanie zespołu i zarządzanie kompetencjami
- Znajomość języka angielskiego umożliwiająca swobodną komunikację C1
- Bardzo dobra znajomość rynku płatniczego i nowych technologii oraz aktualnych trendów
- Poparte przykładami sukcesy w opracowaniu strategii i we wdrożeniach nowych modeli biznesowych w obszarach takich jak: aplikacje, usługi, produkty i projekty informatyczne
- Znajomość nowoczesnych rozwiązań technologicznych i biznesowych stosowanych na rynku usług finansowych tradycyjnych i elektronicznych oraz znajomość nowoczesnych narzędzi, technik, trendów i rozwiązań w obszarze Digital, aplikacji, usług, produktów i projektów informatycznych
- Wiedza i umiejętności praktyczne w kształtowaniu i wdrażaniu rozwiązań SaaS i UX
- Wysoko rozwinięte umiejętności kształtowania wizji i strategii biznesowych
- Zorientowanie na cele biznesowe i dobra organizacja czasu pracy, pomysłowość, kreatywność, inicjatywa, zaangażowanie oraz umiejętność wyznaczania priorytetów w działaniu
- Umiejętność pracy w zespole, analityczne myślenie, zdolność do samodzielnego rozwiązywania problemów, rzetelność
- Wykształcenie wyższe
- Czynne prawo jazdy kategorii B oraz gotowość do podróży służbowych