Grupa PeP

Polskie ePłatności  (PeP) to wiodący polski operator płatności bezgotówkowych oferujący pełną gamę rozwiązań płatniczych oraz wielu dodatkowych usług. Obecnie z bazą ponad 190 000 terminali płatniczych, oferuje szeroki zestaw rozwiązań płatniczych dla akceptantów z sektora MŚP. Firma została założona w 2010 r. W ciągu ostatnich 10 lat PeP odnotował imponujący wzrost zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i znacznych przejęć, a baza terminali zwiększyła się ponad trzykrotnie od połowy 2016 r.
PeP jest najszybciej rozwijającą się firmą z branży technologii płatniczych wśród najlepiej rozwijających się gospodarek płatności cyfrowych w Europie. Zespół PeP jest znany z wysokiej jakości działań wewnętrznych i wyników biznesowych. Polskie ePłatności to trzeci największy operator terminali płatniczych w Polsce pod względem liczby urządzeń.
W ciągu ostatnich 5 lat PeP przeprowadził proces konsolidacji polskiego rynku płatności. W jego wyniku udało się przejąć m.in. biznes terminalowy Kolportera oraz firmy PayUp, PayLane, BillBird, a ostatnio TopCard. Spółka zatrudnia blisko 700 osób. Od października 2020 roku PeP stał się częścią Grupy Nets, która w lipcu 2021 zawarła umowę o fuzji z włoskim dostawcą usług płatniczych Nexi.


Informacja o realizacji strategii PeP

alternatywny tekst

Polskie ePłatności  (PeP) to wiodący polski operator płatności bezgotówkowych oferujący pełną gamę rozwiązań płatniczych oraz wielu dodatkowych usług. Obecnie z bazą ponad 190 000 terminali płatniczych, oferuje szeroki zestaw rozwiązań płatniczych dla akceptantów z sektora MŚP. Firma została założona w 2010 r. W ciągu ostatnich 10 lat PeP odnotował imponujący wzrost zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i znacznych przejęć, a baza terminali zwiększyła się ponad trzykrotnie od połowy 2016 r.
PeP jest najszybciej rozwijającą się firmą z branży technologii płatniczych wśród najlepiej rozwijających się gospodarek płatności cyfrowych w Europie. Zespół PeP jest znany z wysokiej jakości działań wewnętrznych i wyników biznesowych. Polskie ePłatności to trzeci największy operator terminali płatniczych w Polsce pod względem liczby urządzeń.

Zarząd

Jarosław Mikos - Prezes Zarządu

Jarosław Mikos od 5 grudnia 2017 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu w grupie Polskie ePłatności S.A. Posiada rozległą wiedzę na temat budowania sprawnych i szybko rozwijających się organizacji oraz znajomość praw rządzących rynkiem Fintech, w szczególności w branży e-commerce. Prezes Zarządu z 20-letnim doświadczeniem, w trakcie swojej kariery zawodowej pełnił kluczowe role w polskich i międzynarodowych firmach. Odnosił sukcesy w zwiększaniu sprzedaży, przekształceniach, restrukturyzacjach, fuzjach i przejęciach oraz optymalizacji kosztów firm. Twórca zwycięskich zespołów i inspirujący mentor. W ciągu dwóch lat zarządzania grupą PeP, zatrudniającą ponad 600 pracowników, przeprowadził 5 transakcji zakupu firm terminalowych i e-commerce, podwoił wartość sprzedaży i trzykrotnie EBITDA. W latach 2013-2017 związany był z Grupą Wirtualna Polska jako przewodniczący rady nadzorczej, odnotowując takie sukcesy jak stworzenie lidera wśród serwisów z 21 milionami unikalnych użytkowników i ponad 80% zasięgiem. W latach 2011-2013 był prezesem Magna Polonia finalizując rentowne transakcje sprzedaży spółek portfelowych. W latach 2000-2007 pełnił funkcję Dyrektora Finansowego, a następnie Dyrektora Generalnego w Energis Polska. W 2005 roku połączył Energis Polska z GTS Polska, w której pozostał prezesem zarządu. Wcześniej pracował w Deloitte i PwC w zakresie transakcji biznesowych, prywatyzacji oraz fuzji i przejęć, pełniąc funkcję menedżera w londyńskim oddziale PwC, a następnie zastępcy dyrektora w dziale fuzji i przejęć oraz prywatyzacji. W 1996 roku spędził rok w Coopers & Lybrand jako starszy konsultant. Działalność gospodarczą rozpoczął w 1995 roku w Deloitte & Touche w Dziale Doradztwa Gospodarczego.

Rozwiń opis

Robert Chmielewski - Wiceprezes Zarządu CFO

Robert Chmielewski, który od października 2017 r. jest Dyrektorem Finansowym (CFO), 31 stycznia 2018 r. został powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Polskie ePłatności S.A. Swoją rozległą wiedzę przydatną w branży FinTech zdobył jako Dyrektor Finansowy w wielu międzynarodowych firmach. W latach 2013-2017 pracował w sektorze BPO, gdzie był członkiem zarządu. Pełnił funkcję CFO w ProService Finteco Sp z o.o. - spółce portfelowej funduszy private equity, wiodącym dostawcy usług w zakresie wsparcia produktowego i rozwiązań informatycznych dla sektora inwestycyjnego, ubezpieczeniowego i bankowego. Wcześniej pracował jako CFO w PayU, gdzie odpowiadał za 8 różnych rynków, w tym za Polskę. W latach 2003-2011 związany był z branżą logistyczną. Rozpoczął pracę w Wincanton (operator logistyczny notowany na giełdzie w Londynie) jako kontroler finansowy, by w 2006 roku zostać członkiem zarządu i dyrektorem finansowym odpowiedzialnym za finanse spółek w Europie Środkowej i Wschodniej. Kariera Roberta Chmielewskiego rozpoczęła się w Jeronimo Martins na stanowisku Starszego Analityka Finansowego i Audytora Wewnętrznego. Bogata wiedza Roberta Chmielewskiego w zakresie zarządzania procesami przejęć i synergii kosztowych uzyskana w międzynarodowych spółkach przyniosła ogromną wartość dodaną, i została wykorzystana w optymalizacji i usprawnieniu zarządzania finansami spółki Polskie ePłatności S.A.

Rozwiń opis

Wacław Irzeński - Wiceprezes Zarządu ds. IT

Wacław Irzeński zarządza częścią technologiczną firmy. Od 2016 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Polskie ePłatności S.A. Przez ponad 20 lat związany był z branżą kart płatniczych. W latach 2010 - 2016 pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Technologii i Operacji Polskie ePłatności S.A. W tych latach pełnił również funkcję Prokurenta Zarządu Spółki. W latach 2002-2010 pracował jako Dyrektor Działu Rozwoju w OPTeam S.A. kierując zespołem wdrażającym oprogramowanie do terminali akceptujących karty płatnicze (w tym MasterCard i Visa) wydawane przez Międzynarodowe Organizacje Płatnicze. W latach 1997-2002 jako Dyrektor Działu Rozwoju w firmie Optimus - Comfort był odpowiedzialny za zarządzanie zespołem, projektowanie, tworzenie i wdrażanie oprogramowania w technologii kart procesorowych. W latach 1995-1997 zarządzał Centrum Szkoleniowym Optimus - Comfort, które jako jedno z pierwszych w kraju otrzymało certyfikat Microsoft Certified Education Center. W firmie Optimus - Comfort był również projektantem systemów informatycznych (1992-1995). Swoją karierę zawodową rozpoczął na uczelni. W latach 1982-1992 związany był z Politechniką Rzeszowską, gdzie jako informatyk odpowiadał za utrzymanie jednostki centralnej uniwersyteckiego komputera R32 (IBM 360). Pracował również jako adiunkt w Katedrze Automatyki i Informatyki. Szeroka wiedza i doświadczenie w dziedzinie technologii czyni Wacława Irzeńskiego jednym z największych ekspertów w branży fintech w Polsce.

Rozwiń opis

Żaklina Pawlak-Iwińska - Wiceprezes ds. HR

Żaklina Pawlak Iwińska była związana z Polskimi ePłatnościami praktycznie od samego początku powstania firmy. W lutym 2019 roku objęła stanowisko wiceprezesa ds. personalnych, a od końca 2019 roku jest członkiem rady nadzorczej BillBird S.A. (członek grupy Polskie ePłatności S.A.). W latach 2011-2019 pełniła funkcję Dyrektora Działu Personalnego. Doświadczenie w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi zdobywała w latach 2010-2016 na stanowisku Dyrektora Personalnego w OPTeam S.A. Od końca 2016 roku prowadzi i rozwija własną firmę HRO+, w której pełniła funkcję Dyrektora Generalnego. Lata 2007-2010 poświęciła pracy i zdobywaniu doświadczeń w Szpitalu Rzeszowskim MSWiA, jako kierownik działu personalnego. Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego w dziedzinie socjologii i historii, z dodatkowymi dyplomami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania kompetencjami, prawa pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Swoje znaczące doświadczenie wykorzystuje do wspierania rozwoju jednej z najszybciej rozwijających się firm w dziedzinie płatności bezgotówkowych w Polsce. Swoją wiedzą i pasją dzieli się uczestnicząc jako prelegent i ekspert w licznych konferencjach i seminariach w ramach Podkarpackiego Klubu HR.

Rozwiń opis

Maciej Nowosielski - Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży

Z Polskie ePłatności S.A. związany jest od maja 2017 roku - najpierw jako Dyrektor Handlowy, a od stycznia 2020 roku jako Wiceprezes ds. Sprzedaży. W latach 2013-2017 współpracował z Międzynarodowym Funduszem Inwestycyjnym Adwent w projekcie związanym z wydawnictwami szkolnymi i pedagogicznymi, jako Dyrektor Handlowy zarządzał wszystkimi kanałami sprzedaży i obsługi. Podobnie w projekcie szkoleniowym Centrum Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych, pełniąc funkcję Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu i Sprzedaży, zbudował nową linię biznesową. Równolegle realizował projekty tymczasowe dla takich firm, jak Perfetti van Melle, Ricoh i Media Saturn Holding, a także innych. W latach 1997-2010 związany był z branżą telekomunikacyjną, gdzie jako Dyrektor Sprzedaży Pośredniej i Inwestycji w Orange zarządzał siecią agencji sprzedaży pośredniej oraz projektami inwestycyjnymi na rynku B2C i SOHO. Wcześniej w Grupie Telekomunikacja Polska zarządzał strukturami terenowymi w obszarach sprzedaży i marketingu operacyjnego na stanowiskach kierowniczych. Swoje kompetencje doskonalił na Executive MBA na The Nottingham Trent University & Poznań University of Economics, szkoleniach oferowanych przez FT Group Management School Development Programs oraz studiach podyplomowych z zakresu zarządzania i marketingu. Posiada certyfikat Associate PM wspierany przez szkolenia MT&DC, TQM i SixSigma. Praktyk, doświadczony lider w zakresie sprzedaży, rozwoju organizacji, zarządzania zmianą, pracy ze strukturami wielokanałowymi, w tym sprzedaży usługowej i własnej, agencyjnej i call center. Swoją wiedzą chętnie dzieli się prowadząc szkolenia i wykłady na kilku uczelniach w kraju.

Rozwiń opis

Robert Hoffmann - Przewodniczący Rady Nadzorczej

Robert Hoffman, Head of Merchant Services in Nets ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu w e-biznesie i telekomunikacji. Przed dołączeniem do Concardis Payment Group w 2019 roku był dyrektorem generalnym 1&1 Internet SE i członkiem zarządu United Internet AG, segment aplikacji biznesowych, w latach 2013-2017. W latach 2006-2012 był odpowiedzialny za działalność telekomunikacyjną United Internet jako członek Zarządu 1&1 Internet AG. Wcześniej w latach 1998-2006 zajmował różne stanowiska kierownicze w zarządzaniu produktami i sprzedaży w Arcor.

Rozwiń opis

Janus Hillerup - Członek Rady Nadzorczej

Janus Hillerup jest głównym radcą prawnym grupy i szefem działu prawnego, zgodności i zarządzania ryzykiem w Nets Group. Posiada 17-letnie doświadczenie w obszarze Legal & Compliance. Przed dołączeniem do Nets spędził ponad dekadę w duńskiej spółce giełdowej NKT A/S, kierując zespołem ds. prawa, zgodności i zarządzania ryzykiem. Wcześniej współpracował z jedną z największych duńskich kancelarii prawnych obsługujących szerokie grono międzynarodowych klientów.

Rozwiń opis

Christian Brunhøj - Członek Rady Nadzorczej

Christian Brunhøj dołączył do Nets w styczniu 2019 roku jako szef strategii i transformacji. Obecnie, jako dyrektor finansowy, Christian jest odpowiedzialny za agendę finansów, strategii i transformacji MS, łącząc pod swoim bezpośrednim kierownictwem zespoły ds. finansów, ryzyka, zgodności, monitowania i strategii. Zanim dołączył do Nets, był dyrektorem ds. strategii i wydajności oraz dyrektorem sprzedaży dla MŚP (tymczasowo) w Broadnet. Wcześniej zajmował stanowisko Associate Principal w McKinsey, skupiając się na kształtowaniu programu tworzenia wartości klientów w różnych jednostkach biznesowych oraz kierowaniu przekształceniami handlowymi i kosztowymi na dużą skalę, głównie w usługach telekomunikacyjnych i finansowych.

Rozwiń opis

BillBird S.A. jest częścią Grupy Polskie ePłatności. Świadczy usługi przekazu pieniężnego na podstawie zezwolenia nr IP2/2012 wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 20.12.2012r. Jest liderem w zakresie innowacyjnych sposobów regulowania należności w Polsce. BillBird S.A. jest dostawcą rozwiązań dla płatności mobilnych dostarczając rozwiązania biznesowe z zakresu faktur elektronicznych. Gwarantuje kompleksową ochronę danych i informacji, zarówno generowanych wewnętrznie, jak i powierzonych przez inne podmioty.

W 2011 r. BillBird S.A. uzyskał certyfikat potwierdzający zgodność wdrożonego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji z normą ISO/IEC 27001. Przyznanie tego certyfikatu to nie tylko prestiż, ale też wymierne korzyści dla wszystkich partnerów biznesowych BillBird S.A. Dzięki wdrożeniu odpowiednich regulacji wewnętrznych, weryfikowanych w ramach procedury certyfikacyjnej, spółka może zagwarantować kompleksową ochronę danych i informacji, zarówno generowanych wewnętrznie, jak i powierzonych przez inne podmioty.

Od 2011 r. BillBird S.A. trzykrotnie potwierdziła stosowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa informacji przechodząc pomyślnie audyty recertyfikacyjne. Aktualnie posiadany przez Spółkę certyfikat zgodności utrzymywanego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji z normą ISO/IEC 27001 wydany został w dniu 31.08.2020 z terminem ważności do 30.08.2023 r.

Zarząd

Jarosław Mikos - Prezes Zarządu

Jarosław Mikos od 5 grudnia 2017 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu w grupie Polskie ePłatności S.A. Posiada rozległą wiedzę na temat budowania sprawnych i szybko rozwijających się organizacji oraz znajomość praw rządzących rynkiem Fintech, w szczególności w branży e-commerce. Prezes Zarządu z 20-letnim doświadczeniem, w trakcie swojej kariery zawodowej pełnił kluczowe role w polskich i międzynarodowych firmach. Odnosił sukcesy w zwiększaniu sprzedaży, przekształceniach, restrukturyzacjach, fuzjach i przejęciach oraz optymalizacji kosztów firm. Twórca zwycięskich zespołów i inspirujący mentor. W ciągu dwóch lat zarządzania grupą PeP, zatrudniającą ponad 600 pracowników, przeprowadził 5 transakcji zakupu firm terminalowych i e-commerce, podwoił wartość sprzedaży i trzykrotnie EBITDA. W latach 2013-2017 związany był z Grupą Wirtualna Polska jako przewodniczący rady nadzorczej, odnotowując takie sukcesy jak stworzenie lidera wśród serwisów z 21 milionami unikalnych użytkowników i ponad 80% zasięgiem. W latach 2011-2013 był prezesem Magna Polonia finalizując rentowne transakcje sprzedaży spółek portfelowych. W latach 2000-2007 pełnił funkcję Dyrektora Finansowego, a następnie Dyrektora Generalnego w Energis Polska. W 2005 roku połączył Energis Polska z GTS Polska, w której pozostał prezesem zarządu. Wcześniej pracował w Deloitte i PwC w zakresie transakcji biznesowych, prywatyzacji oraz fuzji i przejęć, pełniąc funkcję menedżera w londyńskim oddziale PwC, a następnie zastępcy dyrektora w dziale fuzji i przejęć oraz prywatyzacji. W 1996 roku spędził rok w Coopers & Lybrand jako starszy konsultant. Działalność gospodarczą rozpoczął w 1995 roku w Deloitte & Touche w Dziale Doradztwa Gospodarczego.

Rozwiń opis

Robert Chmielewski - Członek Zarządu

Robert Chmielewski, który od października 2017 r. jest Dyrektorem Finansowym (CFO), 31 stycznia 2018 r. został powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Polskie ePłatności S.A. Swoją rozległą wiedzę przydatną w branży FinTech zdobył jako Dyrektor Finansowy w wielu międzynarodowych firmach. W latach 2013-2017 pracował w sektorze BPO, gdzie był członkiem zarządu. Pełnił funkcję CFO w ProService Finteco Sp z o.o. - spółce portfelowej funduszy private equity, wiodącym dostawcy usług w zakresie wsparcia produktowego i rozwiązań informatycznych dla sektora inwestycyjnego, ubezpieczeniowego i bankowego. Wcześniej pracował jako CFO w PayU, gdzie odpowiadał za 8 różnych rynków, w tym za Polskę. W latach 2003-2011 związany był z branżą logistyczną. Rozpoczął pracę w Wincanton (operator logistyczny notowany na giełdzie w Londynie) jako kontroler finansowy, by w 2006 roku zostać członkiem zarządu i dyrektorem finansowym odpowiedzialnym za finanse spółek w Europie Środkowej i Wschodniej. Kariera Roberta Chmielewskiego rozpoczęła się w Jeronimo Martins na stanowisku Starszego Analityka Finansowego i Audytora Wewnętrznego. Bogata wiedza Roberta Chmielewskiego w zakresie zarządzania procesami przejęć i synergii kosztowych uzyskana w międzynarodowych spółkach przyniosła ogromną wartość dodaną, i została wykorzystana w optymalizacji i usprawnieniu zarządzania finansami spółki Polskie ePłatności S.A.

Rozwiń opis

Wiktor Szymański - Członek Zarządu

Ekspert w dziedzinie nowych technologii branży płatniczej, w szczególności płatności bezgotówkowych. Absolwent kierunku Automatyka i Robotyka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Chief Technology Officer w Polskich ePłatnościach, od stycznia 2020 roku odpowiadający za rozwój technologiczny Grupy PeP. Jego ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie projektowania, tworzenia i wdrażania oprogramowania oraz umiejętność zarządzania zespołami wchodzącymi w skład struktury IT, pozwoliły mu skutecznie realizować strategiczne cele organizacji. Pierwsze kroki w obszarze zarządzania zespołem stawiał w firmie Software Mind (dzisiejszy Ailleron), opracowującej systemy dla sektora finansowego oraz komplementarne rozwiązania dla branży telekomunikacyjnej. W kolejnych latach rozwijał się, jako Technical Team Lead w korporacji IGT (dawniej GTECH), będącej liderem w projektowaniu oraz dostarczaniu innowacyjnych systemów loteryjnych. Od 7 lat związany jest z BillBird S.A, spółką oferującą innowacyjne usługi płatności za rachunki, doładowania energetyczne, doładowanie GSM oraz sprzedaż PaySafeCard, w której w 2017 roku objął funkcję CTO oraz Członka Zarządu. Równolegle od 2020 roku Członek Zarządu Polskich ePłatności Online (dawniej Paylane), spółki zajmującej się płatnościami w internecie, należącej do Grupy PeP.

Rozwiń opis

Monika Gaszewska - Członek Zarządu

Monika Gaszewska od 2018 roku pełni funkcję Dyrektora ds. Fuzji i Przejęć w spółce Polskie ePłatności. Z sukcesem przeprowadziła wiele akwizycji spółek z sektora obsługi płatności (w tym uczestniczyła w przejęciu PayUp, BillBird oraz TopCard). Wiedzę w dziedzinie fuzji i przejęć zdybywała w wielu międzynarodowych spółkach. W latach 2006-2018 pracowała w Krokus Private Equity, początkowo jako Analityk Inwestycyjny, aby następnie awansować na stanowiska Dyrektora Inwestycyjnego. W Krokus PE była odpowiedzialna za pozyskiwanie i ocenę potencjalnych projektów inwestycyjnych, wyceny spółek oraz brała udział w całym cyklu inwestycyjnym, począwszy od strukturyzowania transakcji i ich realizację, udział w przygotowaniu strategii dla spółek portfelowych, ich nadzór z poziomu Rady Nadzorczej po sprzedaż spółek portfelowych (w tym plasowanie ich na GPW). Przed dołączeniem do Krokus PE, Monika Gaszewska była związana z Moellendorf & Company Doradztwo Finansowe i Inwestycyjne w Budapeszcie i Warszawie, gdzie uczestniczyła w wielu transgranicznych projektach M&A, obejmujących także pozyskiwanie finansowania, relokację i prywatyzację firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywała w Raiffeisen Private Equity Management w Warszawie oraz Vodafone D2 GmbH w Düsseldorfie. Monika Gaszewska jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Finanse i Bankowość. Studiowała także na Uniwersytecie Duisburg-Essen w Niemczech.

Rozwiń opis

Żaklina Pawlak-Iwińska - Członek Zarządu

Żaklina Pawlak Iwińska była związana z Polskimi ePłatnościami praktycznie od samego początku powstania firmy. W lutym 2019 roku objęła stanowisko wiceprezesa ds. personalnych, a od końca 2019 roku jest członkiem rady nadzorczej BillBird S.A. (członek grupy Polskie ePłatności S.A.). W latach 2011-2019 pełniła funkcję Dyrektora Działu Personalnego. Doświadczenie w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi zdobywała w latach 2010-2016 na stanowisku Dyrektora Personalnego w OPTeam S.A. Od końca 2016 roku prowadzi i rozwija własną firmę HRO+, w której pełniła funkcję Dyrektora Generalnego. Lata 2007-2010 poświęciła pracy i zdobywaniu doświadczeń w Szpitalu Rzeszowskim MSWiA, jako kierownik działu personalnego. Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego w dziedzinie socjologii i historii, z dodatkowymi dyplomami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania kompetencjami, prawa pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Swoje znaczące doświadczenie wykorzystuje do wspierania rozwoju jednej z najszybciej rozwijających się firm w dziedzinie płatności bezgotówkowych w Polsce. Swoją wiedzą i pasją dzieli się uczestnicząc jako prelegent i ekspert w licznych konferencjach i seminariach w ramach Podkarpackiego Klubu HR.

Rozwiń opis

Polskie ePłatności Sp. z o.o. (dawniej PayLane Sp. z o.o.). – spółka zależna Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskich ePłatności S.A. („PEP”), w której PEP ma 100 % udziałów w kapitale zakładowym. Polskie ePłatności Sp. z o.o. pełni rolę Agenta Rozliczeniowego i jest licencjonowaną Krajową Instytucją Płatniczą zarejestrowaną w Rejestrze Dostawców Usług Płatniczych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem IP11/2013.

Polskie ePłatności Sp. z o.o. posiada statusy acquirera w organizacjach kartowych VISA, MasterCard, Diners oraz UnionPay. Dzięki bliskiej współpracy z procesorem płatności PeP, spółka przyjmuje i rozlicza zarówno transakcje ecommerce jak i POS.

Powyższa licencja jest licencją paszportową na cały obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, co oznacza, że Spółka może obsługiwać akceptantów z całego obszaru EOG.

Od 2010 roku spółka utrzymuje również licencję bezpieczeństwa danych kartowych PCI DSS.

Pod brandem Polskie ePłatności Online spółka umożliwia szybkie i bezpieczne przyjmowanie transakcji ecommerce poprzez szeroki wachlarz metod: płatności kartowe, pay-by-linki, BLIK, ApplePay, GooglePay, Sofortbanking, SEPA DirectDebit, PayPal i inne. Dwie oferowane metody integracji (Secure Form i API) niosą ze sobą komfort i elastyczność, cieszącą się dobrą opinią wśród nawet najbardziej wymagających Klientów.

Nadzór nad Spółką Polskie ePłatności Sp. z o.o. jest sprawowany przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Zarząd

Robert Chmielewski - Prezes Zarządu

Robert Chmielewski, który od października 2017 r. jest Dyrektorem Finansowym (CFO), 31 stycznia 2018 r. został powołany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Polskie ePłatności S.A. Swoją rozległą wiedzę przydatną w branży FinTech zdobył jako Dyrektor Finansowy w wielu międzynarodowych firmach. W latach 2013-2017 pracował w sektorze BPO, gdzie był członkiem zarządu. Pełnił funkcję CFO w ProService Finteco Sp z o.o. - spółce portfelowej funduszy private equity, wiodącym dostawcy usług w zakresie wsparcia produktowego i rozwiązań informatycznych dla sektora inwestycyjnego, ubezpieczeniowego i bankowego. Wcześniej pracował jako CFO w PayU, gdzie odpowiadał za 8 różnych rynków, w tym za Polskę. W latach 2003-2011 związany był z branżą logistyczną. Rozpoczął pracę w Wincanton (operator logistyczny notowany na giełdzie w Londynie) jako kontroler finansowy, by w 2006 roku zostać członkiem zarządu i dyrektorem finansowym odpowiedzialnym za finanse spółek w Europie Środkowej i Wschodniej. Kariera Roberta Chmielewskiego rozpoczęła się w Jeronimo Martins na stanowisku Starszego Analityka Finansowego i Audytora Wewnętrznego. Bogata wiedza Roberta Chmielewskiego w zakresie zarządzania procesami przejęć i synergii kosztowych uzyskana w międzynarodowych spółkach przyniosła ogromną wartość dodaną, i została wykorzystana w optymalizacji i usprawnieniu zarządzania finansami spółki Polskie ePłatności S.A.

Rozwiń opis

Mateusz Godecki - Członek Zarządu

Mateusz Godecki posiada ponad 18-letnie doświadczenie na rynku FinTech oraz eCommerce. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze Krajowych Instytucji Płatniczych i spółek związanych z rynkiem Fintech. Od września 2018 r. jest związany z Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności. Początkowo współpracował z PeP jako Radca Prawny, a następnie Szef Działu Prawnego Grupy Kapitałowej w skład której wchodzą następujące spółki: Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności, BillBird, Polskie ePłatności (dawne PayLane),TopCard. Zespół Mateusza Godeckiego odpowiada za kompleksową obsługę prawno-regulacyjną wszystkich spółek Grupy PEP. Do jego sukcesów należy zaliczyć współprzeprowadzenie a następnie uzyskanie przez PayLane statusu tzw. Affiliate/Associate w Visa i MasterCard Card Association, pozyskanie i zawarcie umowy z tzw. Bankiem Sponsorem w Organizacjach Płatniczych Visa i MasterCard, (tzw.Sponsored Bank), czy kompleksowe przygotowanie Grupy PEP w procesie Vendor Due Diligence w procesie przejęcia Grupy PeP przez Grupę Nets. Udział w procesie uzyskania zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na zakup Krajowej Instytucji Płatniczej – BillBird, to także realizacja, która była koordynowana przez zespół Mateusza Godeckiego. Jego kariera zaczęła się 2006 roku w Kancelarii Baker McKenzie. Następnie w latach 2006 – 2018 współpracował z eCard, jednym z liderów na polskim rynku w dziedzinie obsługi płatności internetowych. Od 2014 roku działał także w domu maklerskim Capital Partners, gdzie koncentrował się na obsłudze prawnej i compliance spółek zależnych: Domu Maklerskiego Capital Partners S.A. oraz TFI Capital Partners S.A. jako Head of Legal and Compliance Officer.

Rozwiń opis

Karol Wierzbiński - Członek Zarządu

Karol Wierzbiński, który od stycznia 2017 r. jest Dyrektorem ds. Produktów, opracowuje oraz wdraża strategię rozwoju w spółce, poprzez wzbogacanie oferty produktowej. Doświadczenie w branży finansowo-technologicznej zdobywał w wielu międzynarodowych firmach. W latach 2008 – 2016 sprawował funkcję National Key Account Managera w Orange, jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Europie. Odpowiadał m.in. za strategię marketingową dla alternatywnych kanałów sprzedaży, koordynował i rozwijał sprzedaż doładowań elektronicznych oraz tworzył synergię pomiędzy nowoczesnymi technologiami a model pre-paid. Następnie w 2016 objął stanowisko Kierownika Zespołu Marketingu i PR w eService, jednym z wiodących na rynku agentów rozliczeniowych i liderów akceptacji kart płatniczych. Zarządzał zespołem Ekspertów ds. Rozwoju Produktów, odpowiadał za tworzenie oraz skuteczną implementację strategii marketingowej dla Spółki. Karol Wierzbiński działał także na rzecz rozwoju kategorii prepaid w portfolio usług eService, w tym telefonii komórkowej oraz pieniądza elektronicznego. Obecnie w BillBird jest odpowiedzialny za rozwój pięciu linii produktowych z zakresu płatności oraz rozliczeń. Do jego sukcesów należy zaliczyć wdrożenie płatności za rachunki w serwisie poczty elektronicznej takich portali jak Interia i Onet oraz dynamiczny rozwój sprzedaży usługi Paysafecard online. Jego metodyka pracy jest tożsama z prywatnymi pasjami, do których należy bieganie długodystansowe. Karol pokonał w 2021 roku swój pierwszy bieg powyżej 100 kilometrów.

Rozwiń opis

Wiktor Szymański - Członek Zarządu

Ekspert w dziedzinie nowych technologii branży płatniczej, w szczególności płatności bezgotówkowych. Absolwent kierunku Automatyka i Robotyka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Chief Technology Officer w Polskich ePłatnościach, od stycznia 2020 roku odpowiadający za rozwój technologiczny Grupy PeP. Jego ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie projektowania, tworzenia i wdrażania oprogramowania oraz umiejętność zarządzania zespołami wchodzącymi w skład struktury IT, pozwoliły mu skutecznie realizować strategiczne cele organizacji. Pierwsze kroki w obszarze zarządzania zespołem stawiał w firmie Software Mind (dzisiejszy Ailleron), opracowującej systemy dla sektora finansowego oraz komplementarne rozwiązania dla branży telekomunikacyjnej. W kolejnych latach rozwijał się, jako Technical Team Lead w korporacji IGT (dawniej GTECH), będącej liderem w projektowaniu oraz dostarczaniu innowacyjnych systemów loteryjnych. Od 7 lat związany jest z BillBird S.A, spółką oferującą innowacyjne usługi płatności za rachunki, doładowania energetyczne, doładowanie GSM oraz sprzedaż PaySafeCard, w której w 2017 roku objął funkcję CTO oraz Członka Zarządu. Równolegle od 2020 roku Członek Zarządu Polskich ePłatności Online (dawniej Paylane), spółki zajmującej się płatnościami w internecie, należącej do Grupy PeP.

Rozwiń opis