Zakres obowiązków
- Zarządzanie zespołem specjalistów ds. zgodności regulacyjnej oraz Oficerami AML
- Kształtowanie rozwiązań oraz zapewnienie zgodności spółki z regulacjami poprzez funkcje niezależnej kontroli oraz zarządzanie ryzykiem braku zgodności, rozumianym jako ryzyko skutków nieprzestrzegania przepisów prawa, regulacji wewnętrznych oraz standardów rynkowych (UUP, PSD, AML, DORA, a także innych, niż usługi płatnicze - finanse, technologia lub integracja)
- Badanie, nadzór i regularna ocena adekwatności i skuteczności przyjętego systemu zgodności działalności z prawem
- Badanie, nadzór i regularna ocena działań podejmowanych w celu wypełniania przez PEP obowiązków wynikających z przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności Krajowej Instytucji Płatniczej
- Nadzór nad monitoringiem zmian prawnych dotyczących instytucji zobowiązanych i planowanie wynikających z nich niezbędnych działań
- Wykonywanie mechanizmów kontrolnych podległych procesów w ramach 2 LO
- Prowadzenie i nadzór nad harmonogramem raportowania do regulatorów w grupie, informowanie zarządu o braku zgodności, jak również cykliczne raportowanie działań podległego zespołu
- Nadzór nad analizą nowych projektów oraz produktów i usług, wprowadzanych do oferty PEP lub analiza ich modyfikacji pod kątem zgodności z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi
- Współudział we wdrażaniu procedur wewnętrznych i grupowych, nadzór nad szkoleniem jednostek organizacyjnych z zakresu nowych regulacji prawnych
- Nadzór i prowadzenie rejestru polityk lub procedur, a także rejestru umów outsourcingowych
- Zarządzanie publikacjami w portalu KNF i dystrybucja informacji w grupie
- Komunikacja z organami nadzoru regulacyjnego, w tym KNF, NBP, UOKIK, GIIF oraz odpowiedzialność za współpracę z audytorami regulacyjnymi, zewnętrznymi i wewnętrznymi
Poszukiwane kompetencje
- Co najmniej 3-letnie doświadczenie na zbliżonym stanowisku, związane z zarządzaniem zespołem (mile widziane zarządzanie zespołem o rozproszonej strukturze) i doświadczenie w pracy w obszarze reklamacji kartowych lub transakcji fraudowych
- Doświadczenie w obsłudze instytucji nadzorowanych przez KNF
- Bardzo dobra znajomość legislacji krajowych dotyczących KIP
- Wykształcenie wyższe prawnicze
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office
- Wysoko rozwinięte zdolności analityczne
- Umiejętność kierowania zespołem, bardzo dobra organizacja pracy i proaktywne podejście do rozwiązywania problemów