Reklamacje

Jak można złożyć reklamację?

Pisemnie

Polskie ePłatności Sp. z o.o.
al. Tadeusza Rejtana 20B
35-310 Rzeszów

Osobiście

Złożenie Reklamacji osobiście w siedzibie firmy Polskie ePłatności Sp. z o.o., al. Tadeusza Rejtana 20B, 35-310 Rzeszów może nastąpić wyłącznie w dniach od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 8:00 do 16:00

Ustnie

+48 17 859 69 61
W dniach od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 8:00 do 16:00

Osobiście do protokołu

W siedzibie firmy Polskie ePłatności Sp. z o.o., al. Tadeusza Rejtana 20B, 35-310 Rzeszów – przy czym złożenie Reklamacji w formie ustnej może nastąpić wyłącznie w dniach od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 8:00 do 16:00

W postaci elektronicznej

reklamacje@pep.pl

Wysłana na adres do doręczeń elektronicznych

AE:PL-43509-74613-GERBH-24

Co powinna zawierać Reklamacja

  • Dane identyfikacyjne Klienta: nazwę firmy Klienta; numery NIP oraz REGON; adres korespondencyjny;
  • Przedmiot Reklamacji: wskazanie daty wystąpienia zdarzenia oraz rodzaju zdarzenia/usługi które podlega Reklamacji, kopie dokumentów uzasadniających żądanie Reklamacji,
  • opis przedmiotu Reklamacji (składane przez Klienta zastrzeżenia),
  • wskazanie żądań Klienta związanych z wniesieniem Reklamacji.

Jak długo trwa rozpatrywanie Reklamacji przez Polskie ePłatności Sp. z o.o.

Czas rozpatrywania Reklamacji przez Polskie ePłatności Sp. z o.o

    Reklamacje składane przez Klientów będą rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, zaś odpowiedź na Reklamację będzie udzielona niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji zgodnie z  Ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 187 z późn. zm.), a w przypadku Reklamacji dotyczącej praw i obowiązków wynikających z Ustawy UUP tj. Reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez dostawcę usług płatniczych zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2360 z późn. zm.)) – nie później niż w terminie 15 Dni Roboczych od dnia otrzymania Reklamacji.

    Czy Spółka może wydłużyć czas rozpatrzenia Reklamacji?

      W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie Reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie, termin ten może zostać przedłużony, nie więcej jednak niż do 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 187 z późn. zm.)), a w przypadku Reklamacji dotyczącej praw i obowiązków wynikających z Ustawy UUP tj. Reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez dostawcę usług płatniczych zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2360 z późn. zm.))  – nie więcej jednak niż do 35 Dni Roboczych od dnia otrzymania Reklamacji.

      Czy Klient jest informowany o wydłużeniu czasu rozpatrywania Reklamacji?

        O przyczynach opóźnienia, okolicznościach wymagających ustalenia dla rozpatrzenia sprawy oraz przewidywanym terminie rozpatrzenia Reklamacji i udzielenia odpowiedzi, Klient zostanie poinformowany na piśmie lub pocztą elektroniczną.

        Kiedy rozpoczyna się bieg terminu na rozpatrywanie Reklamacji?

          Termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczyna swój bieg od dnia następującego po dniu otrzymania przez Agenta Rozliczeniowego Reklamacji (zgodnie z art. 15a ust. 2 Ustawy o Usługach Płatniczych).

          W jakiej formie zostanie udzielona odpowiedź na złożoną Reklamację?

          • Spółka rozpatruje Reklamację i udziela na nią odpowiedzi Klientowi w postaci papierowej (przesyłką pocztową).
          • Odpowiedź tę Spółka może dostarczyć również pocztą elektroniczną wyłącznie za uprzednim uzgodnieniem takiej formy z Klientem.

          Dodatkowe informacje

          Uprzejmie informujemy, że w przypadku niezadowolenia z rozpatrzonej Reklamacji oraz wyjaśnień uzyskanych w odpowiedzi na Reklamację, istnieje możliwość:

          a) jeżeli jesteś osobą fizyczną:

          • odwołania się od decyzji przekazanej w odpowiedzi na reklamację poprzez skontaktowanie się z Rzecznikiem Praw Klienta w formie pisemnej listem poleconym na adres: Polskie ePłatności sp. z o.o., al. Tadeusza Rejtana 20B, 35-310 Rzeszów;
          • wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do Rzecznika Finansowego, szczegółowe informacje o zasadach rozwiązania sporu możesz sprawdzić na stronie internetowej Rzecznika Finansowego: https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny;
          • wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w ustawie z 05.08.2015 o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej, szczegółowe informacje dot. Rzecznika Finansowego dostępne są na stronie internetowej: www.rf.gov.pl;
          • wystąpienia z powództwem przeciwko Polskie ePłatności Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie; w tym przypadku wskazujemy, że jako pozwanego należy wskazać Polskie ePłatności Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, a jako sąd miejscowo właściwy do rozpatrzenia sprawy należy wskazać: Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego;

          Ponadto, w przypadku posiadania statusu konsumenta, istnieje możliwość:

          • zwrócenia się do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów;
          • wystąpienia z powództwem przeciwko Polskie ePłatności Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie do właściwego miejscowo sądu powszechnego, z tym, że konsument ma prawo wytoczenia powództwa przeciwko Polskie ePłatności Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie także przed sąd właściwy dla miejsca swojego zamieszkania.

          b) jeżeli nie jesteś osobą fizyczną:

          • odwołania się od decyzji przekazanej w odpowiedzi na reklamację poprzez skontaktowanie się z Rzecznikiem Praw Klienta w formie pisemnej listem poleconym na adres: Polskie ePłatności sp. z o.o., al. Tadeusza Rejtana 20B, 35-310 Rzeszów;
          • wystąpienia z powództwem przeciwko Polskie ePłatności Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie; w tym przypadku wskazujemy, że jako pozwanego należy wskazać Polskie ePłatności Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, a jako sąd miejscowo właściwy do rozpatrzenia sprawy należy wskazać: Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.