Zabezpieczenie wierzytelności - na czym polega i kiedy stosowane jest zabezpieczenia finansowe?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i stacjonarnym?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy stacjonarny, zwiększenie sprzedaży jest kluczowe, aby móc dalej rozwijać swoją firmę. Jak tego jednak dokonać? Dowiedz się, jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe klientów. Sprawdź, jak je wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie. Czytaj dalej w naszym artykule.

Od czego zależy zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym i stacjonarnym?

Sprzedaż w sklepie internetowym i stacjonarnym zależy od wielu czynników, które są kluczowe dla przyciągnięcia i zatrzymania klientów. Oto kilka z nich:

Izabella Sowier-Kasprzyk, Wpływ marketingu sensorycznego na lojalność oraz decyzje zakupowe klientów,  Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 2022, nr 3 , s. 73-85

    • jakość i różnorodność oferty – klienci szukają produktów, które spełnią ich potrzeby i oczekiwania. Dlatego sprzedawane produkty powinny być wysokiej jakości, a oferta dostosowana do grup odbiorców;
    • cena i promocje – konkurencyjne ceny i atrakcyjne oferty działają jak magnes na klientów;
    • dostępność – dla sklepów stacjonarnych lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Sklep powinien być łatwo dostępny i widoczny. W przypadku sklepu internetowego dostępność oznacza wysoką pozycję w Google, łatwą nawigację i szybkość ładowania strony;
    • marketing i reklama – obecność w mediach społecznościowych, reklamy sponsorowane w wyszukiwarce Google oraz marketing e-mailowy to tylko niektóre z przykładów marketingu zarówno dla sklepu stacjonarnego, jak i internetowego.

Sprzedaż w sklepie internetowym i stacjonarnym zależy od wielu czynników. Nie sposób wymienić ich wszystkich w jednym artykule. Dlatego w kolejnych akapitach przejdziemy do konkretnych rozwiązań, które pokażą Ci, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie i pozyskać nowych klientów.

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – jak tego dokonać?

Zacznijmy od sklepu internetowego. Prowadzenie e-commerce jest coraz częstszym sposobem na sprzedaż swoich produktów i usług. Każdy z nas może założyć własny sklep. Jednak co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż i liczbę finalizacji transakcji? Skupmy się na kilku kluczowych obszarach.

Zadbaj o użyteczność swojej strony

Użyteczność strony internetowej to podstawa. Jeśli nie będzie ona atrakcyjna i intuicyjna dla potencjalnego klienta, nie wejdzie na nią ponownie. Dlatego upewnij się, że Twoja strona jest łatwa w nawigacji, szybko się ładuje i jest przystosowana do urządzeń mobilnych.

Intuicyjny interfejs użytkownika i jasny proces zakupowy są niezwykle istotne, aby sfinalizować jak największą liczbę transakcji. Pamiętaj, że mniej znaczy lepiej i czasem warto zrezygnować z niektórych dodatków, aby sklep był przejrzysty i czytelny.

Zwiększ ruch na sklepie internetowym

Kolejną istotną rzeczą jest zwiększenie ruchu za pomocą optymalizacji pod kątem SEO. Dzięki temu Twój sklep internetowy może wysoko pojawiać się w wynikach wyszukiwania, docierając do nowych klientów.

Zadbaj o odpowiednie słowa kluczowe, meta tagi i jakość treści na swojej stronie. Sprawdzaj, jakie frazy są wyszukiwane przez Twoich potencjalnych klientów i to właśnie ich używaj, aby komunikować swoją ofertę.

Jeszcze więcej pisania – czyli content marketing

Tworzenie wartościowych treści to kolejny sposób, aby przyciągnąć klientów i trafić do Twojej grupy docelowej. Content marketing to prawdziwy worek pomysłów, który nie ma dna.

Blogi, poradniki, recenzje produktów i inne formy treści nie tylko pomagają w SEO, ale również budują zaufanie i autorytet Twojej marki. Im więcej treści, tym więcej słów kluczowych możesz wykorzystać, aby dotrzeć do potencjalnego klienta i przedstawić mu swoją ofertę.

Wykorzystaj reklamę w internecie

W zwiększeniu sprzedaży i w marketingu internetowym używa się także reklam takich jak Google Ads i Facebook Ads. Pozwalają one dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów. Jest to kolejny sposób, aby potencjalny klient poznał Twoją ofertę.

Pamiętaj jednak, że reklama w internecie wymaga zainwestowania środków w budżet kampanii. Jeśli nie jesteś specjalistą w tym zakresie, warto skorzystać z pomocy, aby odpowiednio zainwestować pieniądze w marketing.

Social media i social selling

Obecność w mediach społecznościowych jest kluczowa. Użyj platform takich jak Instagram, Facebook czy Pinterest do promowania swoich produktów i budowania społeczności wokół Twojej marki. To właśnie tam znajdują się Twoi potencjalni klienci. Wykorzystaj to.

Ponadto platformy społecznościowe pozwalają na bezpośrednią sprzedaż. Miejsca takie jak Facebook Marketplace to nowości w sklepie internetowym, na których użytkownicy mogą kupować produkty. Ponadto media społecznościowe to doskonałe miejsce na prowadzenie transmisji na żywo sprzedażowych, recenzji czy opinii produktów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

A co ze sklepem stacjonarnym? Nie jest tak, że nie masz wpływu na sprzedaż. Jeśli zadbasz o dobrą reklamę na zewnątrz i komunikację marki w internecie, nie zapominaj o tym, co znajduje się w środku. Dlatego w kolejnych akapitach skupiamy się na strategii dotyczącej wnętrza sklepów i modeli sprzedaży, które działają.

Merchandising ma kluczowe znaczenie

Zacznijmy od często pomijanej rzeczy, jaką jest merchandising. Dobrze zaplanowane ułożenie produktów jest kluczowe, aby wpłynąć na decyzję klientów. Nie od dzisiaj wiadomo, że to, co jest na wysokości wzroku na półce, jest najchętniej wybierane przez klientów. Warto zatem umieścić tam swoje strategiczne produkty.

Nie zapominajmy również o tym, co jest dookoła. Zwróć uwagę na to, jak robią to duże sklepy. Przy kasach często znajdują się dodatkowe regały z drobnymi produktami. Mogą to być napoje, gumy do żucia czy napoje, ale również kubki, paski, skarpetki i inne akcesoria, które są w asortymencie. To świetny zabieg, za pomocą którego możesz zwiększyć wartość koszyka.

Customer experience – co się na niego składa?

Customer experience to doświadczenie, które obejmuje nie tylko obsługę klienta. To każdy aspekt interakcji z klientem, zaczynając od wejścia do sklepu, poprzez proces zakupowy, aż po samą sprzedaż. Upewnij się, że Twoi pracownicy są dobrze przeszkoleni, przyjaźni i pomocni. Zadbaj również o dobrą atmosferę w sklepie, w tym o odpowiednie oświetlenie, muzykę i ogólny wystrój.

Zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym to również dogodny sposób płatności. Coraz więcej osób rezygnuje z gotówki na rzecz kart płatniczych. Dlatego terminal płatniczy to must-have każdego sklepu. Mówi o tym również polskie prawo. Nowe przepisy nakazują bowiem umożliwienie płatności bezgotówkowej.

Nowoczesne terminale płatnicze przyjmują jednak nie tylko karty płatnicze, ale również płatności za pomocą BLIK. Wiele z nich oferuje też dodatkowe funkcje, takie jak cashback, obsługa kart lojalnościowych czy flotowych. Zwróć również uwagę na możliwość integracji swojego urządzenia z kasą fiskalną.

Up-selling i cross-selling

Te techniki sprzedaży są bardzo skuteczne w zwiększaniu sprzedaży i wartości koszyka zakupowego. Up-selling polega na zachęcaniu klientów do zakupu droższej wersji produktu, który już wybrali, podczas gdy cross-selling polega na sugerowaniu dodatkowych, komplementarnych produktów.

Przykład? Sprzedając na jednym regale farby do malowania ścian, tuż obok powinny się znaleźć wałki czy pędzle, czyli ściśle powiązane ze sobą produkty. To dobry przykład cross-sellingu, dzięki któremu możesz bez wysiłku sprzedać więcej produktów.

Przykładem up-sellingu jest zaś wyszkolony personel, który potrafi odpowiednio doradzić konsumentowi sprzęt z wyższej półki cenowej, który będzie odpowiadał jego potrzebom.

Marketing sensoryczny

Jak wiesz, każdy człowiek ma 5 zmysłów, a w marketingu sensorycznym możemy dostosować bodźce w taki sposób, aby zaangażować każdy z nich. Oto kilka przykładów:

Zmysł zapachu: Zapachy mogą wpływać na podejmowane decyzje, a już na pewno zostawić trwały ślad w umyśle klienta. Strategiczny zapach, który kojarzy się z Twoim sklepem bądź produktami, nie tylko poprawia nastrój klienta, ale także wpływa na jego świadomość marki i późniejsze decyzje zakupowe.

Zmysł dźwięku: Muzyka, a nawet ludzkie głosy mogą wywoływać określone emocje wśród klientów i pomóc w zwiększeniu sprzedaży. Dlatego dźwięki w Twoim sklepie powinny budować dobrą atmosferę.

Zmysł wzroku: To jeden z najsilniejszych zmysłów. To, co widzimy, dominuje nad pozostałymi zmysłami, dlatego w pierwszej kolejności warto zadbać o dobry wizerunek.

Zmysł smaku: To dodatkowa wartość dla klienta. Określone smaki mogą wywołać różne odczucia i sprawić, że firma staje się zapamiętana. Mowa tutaj nie tylko o sprzedawanym asortymencie, ale także o smaku kawy, którą podajesz klientowi, a także degustacji Twoich produktów.

Zmysł dotyku: Materiał oraz faktura sprzedawanych produktów nie jest bez znaczenia. Dzięki temu Twój potencjalny klient może poczuć to, co sprzedajesz. Warto zatem, aby opakowania nie były przypadkowe, ale oddziaływały na zmysł dotyku.

Czy któryś ze zmysłów oddziałuje na klienta najsilniej w procesie zakupowym? Jak się okazuje, może tak być, co potwierdzają niektóre badania. Według nich najsilniejszy wpływ mają doznania wzrokowe oraz zapachowe. A zatem, chcąc zbudować lojalność wokół swojego sklepu, zadbaj o jego estetyczny wygląd, czystość oraz przyjemny zapach. To bowiem zapamiętają Twoi klienci na dłużej.

Jak zwiększyć sprzedaż? Podsumowanie

Zwiększenie sprzedaży w sklepie jest możliwe. Przedstawione strategie mogą zwiększyć Twoje przychody. Jednak to, co jest istotne, to postawienie potrzeb klienta na pierwszym miejscu. Tylko w ten sposób możesz zyskać lojalnych konsumentów, którzy będą do Ciebie powracać zarówno online, jak i offline. W ten sposób nie tylko zwiększysz swoją sprzedaż, ale również zbudujesz silną i trwałą relację z Twoimi klientami.

Źródła:

Izabella Sowier-Kasprzyk, Wpływ marketingu sensorycznego na lojalność oraz decyzje zakupowe klientów,  Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 2022, nr 3 , s. 73-85

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę