Czy w dzisiejszych czasach opłaca się mieć terminal?

Postęp technologiczny intensywnie zmienia także nasze kieszenie. I nie koniecznie jest tu mowa o zasobności w kasę, a o to, co nosimy w kieszeni. Jeszcze ściślej, chodzi o telefon.

Pojawienie się smartfonów wyznaczyło nowe trendy w komunikacji, nawigacji i kilku innych dziedzinach. Istotny wpływ ma także na sposób płatności.

Lubimy płacić telefonem i lubimy płacić zbliżeniowo. Dlaczego? Bo to jest szybkie, wygodne i higieniczne. Ludzie i banki dostosowały się do tego trendu.

Niemal wszyscy mają aplikacje bankowe na smartfonie. Większość z nas zamieniła tradycyjne karty na pin, na takie z funkcją płatności zbliżeniowej.

Ale czy wszyscy handlowcy i usługodawcy dostosowali się do tego trendu? Czy i dlaczego w dzisiejszych czasach opłaca się mieć terminal?

Dlaczego powinniśmy umożliwić płatności zbliżeniowe klientom?

Klienci lubią to, co wygodne i to, co nowe. Dlatego chętnie korzystają z technologicznych nowości i udogodnień. Jeżeli mogą nie wyciągać kartę z portfela, a czasami portfel z torebki, super.

Dlaczego nie skorzystać? Nie ma konieczności wpisywania pinu i dotykania klawiatury terminala płatniczego, co w aktualnej sytuacji pandemicznej jest niewskazane.

Przekaz rządowy sugeruje płatności bezgotówkowe ze szczególnym naciskiem na płatności zbliżeniowe. Gdzie pieniądze nie przechodzą z rąk do rąk i odciski nie zostają po każdym kupującym na terminalu.

Wśród swoich klientów często spotykacie z pewnością ludzi bez gotówki, ale czy spotkaliście kiedyś kogoś bez karty?

Zdecydowanie rzadziej to się zdarza, dlatego konsumentom należy umożliwić realizację zakupów, tak jak lubią i jak czują się bezpiecznie.

Klient, który raz odbij się od waszej kasy z powodu braku gotówki, prawdopodobnie do was już nie wróci. Nie zapamięta waszego sklepu z szyldem “Wybierz najpierw gotówkę”, tylko w głowie utknie mu hasło “tam nie wchodź, bo kartą nie zapłacisz”.

Jeśli chcemy dzisiaj sprzedawać i mieć stałych klientów, terminal z możliwością płatności kartą jest konieczny.

Czy to się opłaca?

Kto przeżył dłuższą awarię terminala, ten wie już dobrze, że to się opłaca. Kto jeszcze nie ma płatności kartą w swoim biznesie, powinien pamiętać o możliwości skorzystania z bezpłatnego terminala.

W Polsce działa program „Polska bezgotówkowa”, który promuje i umożliwia przedsiębiorcom, którzy jeszcze nie mają u siebie możliwości płatności kartą założenie terminala.

Akcja jest w pełni opłacalna, ponieważ przez pierwsze 12 miesięcy przedsiębiorca może oferować opcje płatności kartą, płatności zbliżeniowych, płatności blik czy płatności telefonem zupełnie za darmo.

Bez konieczności opłacania abonamentu i prowizji. W ramach programu jedna firma może otrzymać aż trzy takie terminale.

Rok to wystarczająco długo, aby przekonać się o tym, że płatności zbliżeniowe nie tylko są wygodne dla klienta, ale opłacalne dla przedsiębiorcy.

Każdy klient, który wejdzie do naszego sklepu czy lokalu z zamiarem kupna coś kupi, nie odbije się od kasy z powodu braku gotówki, karty czy telefonu. Bądź przygotowany na każdą opcję, która w nowych terminalach płatniczych jest zawsze dostępna.

Właściciele firm, którzy już od kilku lat oferują możliwość płatności kartą, a mają terminale bez płatności zbliżeniowej, powinni rozważyć opcję wymiany urządzenia.

Koszt okaże się znikomy w porównaniu z zadowoleniem klientów, którzy w dobie pandemii doceniają każde miejsce, które oferuje bezpieczne rozwiązania.

Płatności takie skracają także czas i upraszczają drogę kasowania. Współcześnie zabiegani nabywcy z entuzjazmem podejdą do możliwości zaoszczędzenia w czasie zakupów choć jednej minuty.