Poradniki

Drzewo decyzyjne – co to jest?

Drzewo decyzyjne to narzędzie, które w prosty sposób wspomaga proces podejmowania decyzji. Dzięki drzewom decyzyjnym, firmy i osoby prywatne mogą wizualizować możliwe konsekwencje różnych działań i podejmować najkorzystniejsze decyzje. W…

Więcej

Konwersja – co to jest?

Konwersja to jedno z kluczowych pojęć w marketingu internetowym, które może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Bez względu na to, czy prowadzisz sklep internetowy, bloga czy portal informacyjny, konwersja…

Więcej

OKRy – czym są i do czego służą?

Skuteczne wyznaczanie celów i ich realizacja są kluczowe dla sukcesu każdej organizacji. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi do zarządzania celami jest metoda OKR, stosowana przez gigantów takich jak Google, Allegro i…

Więcej

Rebranding – na czym polega?

Rebranding to zmiana wizerunku marki. To np. nowe logo, kolorystyka, hasła reklamowe, a nawet misja i filozofia firmy. Wprowadzenie tych zmian ma na celu poprawę postrzegania marki…

Więcej

Reklama internetowa – co to jest?

Reklama to narzędzie, które odgrywa kluczową rolę w strategii marketingowej każdej firmy. Współczesne metody promocji zmieniły się, dostosowując się do aktualnych rynków i nowych technologii. W tym artykule przyjrzymy się,…

Więcej

Public relations – na czym polega?

Public relations (PR) to budowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest PR, jakie są jego cele oraz jakie narzędzia można…

Więcej

CSR – co to jest społeczna odpowiedzialność biznesu?

Dziś CSR jest uznawane za kluczowy element strategii biznesowej każdej odpowiedzialnej firmy. Przedsiębiorstwa na całym świecie podejmują inicjatywy mające na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko, promowanie sprawiedliwych praktyk rynkowych…

Więcej

Konkurencja – co to takiego?

Konkurencja to nieodłączny element rynku, który wpływa na rozwój firmy i jej pozycję na tle innych podmiotów gospodarczych. Innymi słowy, konkurencja to rywalizacja między firmami o zasoby, które są ograniczone.

Więcej

Diagram ishikawy – co to jest?

Diagram Ishikawy, znany również jako diagram rybiej ości, to kluczowe narzędzie w analizie przyczynowo-skutkowej, które pomaga zidentyfikować i zrozumieć przyczyny problemów jakościowych w procesach produkcyjnych i usługowych. W tym artykule…

Więcej

Afiliacja – co to jest? Na czym polega?

Afiliacja to jeden z najskuteczniejszych sposobów zarabiania w marketingu internetowym. Dzięki afiliacji możesz generować dochody bez konieczności posiadania własnego produktu. W tym artykule dowiesz się, jak działa marketing afiliacyjny, jakie…

Więcej

Wynagrodzenia Polaków w 2023 roku

Rok 2023 przyniósł Polakom kolejne wzrosty wynagrodzeń. Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował najnowsze dane, które pokazują, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto wzrosło o 12,5% w porównaniu do roku…

Więcej

Jeszcze wyższe składki ZUS w 2025 roku?

Czy w 2025 roku przedsiębiorców czeka wzrost składek ZUS? Zgodnie z założeniami budżetu państwa, przeciętne wynagrodzenie prognozowane jest na poziomie 8579 zł. Oznacza to, że składki ZUS wzrosną o 9,7%.

Więcej

Jak zbudować zdywersyfikowany portfel inwestycyjny?

Portfel inwestycyjny to zestaw różnych instrumentów finansowych, które inwestor posiada w celu osiągnięcia określonych celów finansowych. Może obejmować akcje, obligacje, fundusze inwestycyjne, nieruchomości, surowce i inne produkty inwestycyjne. Kluczowym elementem…

Więcej

Prospekt emisyjny. Fundament emisji papierów wartościowych

Prospekt emisyjny to kluczowy dokument w procesie emisji papierów wartościowych. Jego głównym celem jest dostarczenie inwestorom niezbędnych informacji, które pozwalają na podejmowanie świadomych decyzji inwestycyjnych. W niniejszym artykule przybliżymy istotę…

Więcej

Program Mój Prąd powraca

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił, że we wrześniu 2024 roku ruszy kolejna edycja popularnego programu Mój Prąd. Prezes NFOŚiGW, Dorota Zawadzka-Stępniak, poinformowała, że nowa…

Więcej