Zalety transakcji bezgotówkowych w usługach doręczeniowych. Terminal płatniczy dla kuriera i dostawcy.

Płatność kartą u kuriera lub dostawcy – zalety i wady

Dlaczego warto wyposażyć pracowników w terminale płatnicze? Powodów jest wiele. Pierwszym z nich jest wygoda, zarówno z perspektywy dostawcy, jak i klienta.

Transakcje bezgotówkowe to oszczędność czasu. Płatność kartą u kuriera przy odbiorze trwa tylko chwilę. Klient nie musi mieć przygotowanej gotówki, a dostawca nie traci cennych minut na wydawanie reszty lub szukanie wraz z klientem sklepu czy innego miejsca, w którym będzie można rozmienić pieniądze.

Ponadto, możliwość zapłacenia u kuriera kartą przy odbiorze może sprawić, że wzrosną obroty Twojej firmy. Więcej osób może zacząć korzystać z usług Twojego przedsiębiorstwa, jeśli wyposażysz dostawców w terminale.

Dobrze obrazuje to raport Instytut Badań Pollster z 2019 r., przygotowany na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości. Wynika z niego, że aż 66 proc. badanych preferuje dokonywać płatności kartą, a dodatkowe 7 proc. wybiera możliwość dokonania transakcji przy użyciu urządzenia mobilnego, smartfona czy smartwatcha. Gotówkę woli tylko 20 proc. Polaków.

Ponadto, dzięki wyposażeniu pracowników w terminale płatnicze, będziesz mieć lepszą kontrolę nad finansami przedsiębiorstwa. Pieniądze będą trafiać bezpośrednio na rachunek roboczy, a operatorzy często oferują dostęp do internetowego systemu raportowania, który daje Ci wgląd w przeprowadzane transakcje.

Czy używanie terminali płatniczych przez kurierów lub dostawców ma jakieś wady? Przede wszystkim musisz wejść w posiadanie urządzeń. Tutaj do wyboru masz dwie opcje: zakup na własną rękę lub abonament. To pierwsze rozwiązanie wiąże się z poniesieniem kosztów na start. Dzierżawa urządzeń może okazać się tańsza. Dlaczego? Ponieważ operatorzy oferują często możliwość korzystania z jednego lub kilku terminali za darmo przez wybrany okres, np. rok.

Trzeba się także liczyć z kosztami prowizji, która jest pobierana od każdej transakcji przez operatora. Tutaj znów warto wskazać na opcję dzierżawy. Jeśli wybierasz terminal w abonamencie z pakietem usług dodatkowych, prowizja w początkowym okresie może być zerowa, a następnie niższa w porównaniu do sytuacji, w której samodzielnie kupujesz urządzenia i podpisujesz osobną umowę z operatorem.

Do niewielkich minusów można zaliczyć kwestie techniczne. Terminal mobilny powinien być cały czas naładowany i włączony, nawet wtedy, gdy nikt z niego nie korzysta. Jest to potrzebne do dokonania tzw. zamknięcia dnia, czyli podsumowania transakcji. Ponadto, trzeba pamiętać o zapasie papieru do wydruków.

Czy płatności bezgotówkowe u dostawcy są bezpieczne?

Podniesienie bezpieczeństwa to jedna z zalet korzystania z terminali płatniczych. Kurier lub dostawca nie musi nosić ze sobą gotówki lub może mieć przy sobie niewielką kwotę.

Poza tym nie ponosisz ryzyka przyjęcia fałszywych banknotów. Nie stracisz przez to utargu oraz czasu na wyjaśnianie sytuacji. Płatność kartą u dostawcy przy odbiorze jest pewna. Jeżeli klient nie ma wystarczających środków na koncie, po prostu nie dojdzie do operacji i towar nie zostanie wydany.

Dzięki implementacji transakcji bezgotówkowych Twoja firma zapewne będzie przyjmować większość płatności kartą. Spadną koszty związane z obsługą gotówki, jej przeliczaniem, przechowywaniem i bezpiecznym transportem do banku.

Płatność przy użyciu terminala jest szyfrowana. Dane dotyczące Twoich klientów będą bezpieczne, ryzyko związane z wyciekiem poufnych danych jest niskie.

Warto przy okazji wspomnieć o procesie weryfikacji. Poinstruuj pracowników o konieczności sprawdzania, czy dana karta jest podpisana. Kurier lub dostawca ma prawo odmówić przyjęcia karty, jeśli osoba, która się nią posługuje, nie potwierdzi swojej tożsamości.

Na czym polega płatność kartą u kuriera lub dostawcy?

Używanie terminala płatniczego nie jest czynnością skomplikowaną. Kuriera lub dostawcę wyposaża się w przenośny wariant urządzenia, czyli tzw. terminal mPOS (ang. mobile point of sale – mobilny punkt handlowy). Jego obsługa wygląda praktycznie identycznie jak w przypadku sprzętu stacjonarnego.

Po dotarciu do klienta Twój pracownik wprowadza kwotę sprzedaży, używając klawiatury na terminalu lub korzystając z aplikacji, jeśli dany model czytnika działa na zasadzie sparowania ze smartfonem lub tabletem. Jeśli klient ma kartę z chipem do płatności zbliżeniowych, przykłada ją do terminala. Jeżeli ma zwykłą kartę, wkłada ją w czytnik.

Przy wyższych kwotach może istnieć potrzeba podania kodu PIN bądź złożenia podpisu na wydruku lub ekranie dotykowym. Terminal łączy się z bankiem przez centrum autoryzacyjne, żeby potwierdzić, że klient dysponuje wystarczającymi środkami na koncie. Po zakończeniu transakcji istnieje możliwość wydrukowania potwierdzenia przelewu.

Terminal płatniczy to urządzenie, które może zwiększyć bezpieczeństwo transakcji i obroty firmy. Warto przy tym poszukać oferty, która pozwoli jak najdłużej korzystać z dobrodziejstw płatności bezgotówkowych jak najniższym kosztem.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę