Terminal płatniczy sposobem na zwiększenie obłożenia hotelu? Odkryj zalety płatności bezgotówkowych w branży turystycznej

Terminal płatniczy w hotelu – główne zalety dla przedsiębiorcy

Płatności bezgotówkowe w hotelu można rozpatrywać zarówno z punktu widzenia jego właściciela, jak i gości. Dla przedsiębiorcy posiadanie terminalu płatniczego pozwala zwiększyć zainteresowanie ofertą i pozyskać nowych klientów. W ostatnich latach widać wyraźny wzrost popularności płatności bezgotówkowych. Klienci preferują te hotele, punkty gastronomiczne czy sklepy, w których mogą zapłacić posiadaną kartą płatniczą, a nie gotówką. Terminal płatniczy w turystyce to obecnie niemal obowiązkowe urządzenie, które powinno znaleźć się na ladzie recepcji w hotelowym lobby.

Chociaż możliwość pozyskania nowych klientów to najważniejsza zaleta wdrożenia płatności bezgotówkowych w hotelu, to nie można pominąć innych korzyści. Płatność kartą trwa średnio 27 sekund, podczas gdy uregulowanie rachunku gotówką zajmuje średnio 34 sekundy. Dla gościa, który spieszy się na samolot, te sekundy mogą mieć ogromne znaczenie, zwłaszcza gdy w hotelowej recepcji utworzyła się kolejka, a pracownicy mają problem z wydawaniem reszty. Płatności bezgotówkowe w turystyce są wygodne, a jednocześnie odpowiadają na potrzeby konsumentów i zwiększają sprawność obsługi.

Terminal płatniczy w hotelu to także szereg innych korzyści, które są zauważalne już w pierwszych dniach jego wykorzystania. Dzięki płatnościom bezgotówkowym właściciel hotelu:

  • ma szybki dostęp do środków – są one automatycznie księgowane na firmowym rachunku, a to z kolei ułatwia rozliczenia z kontrahentami,
  • ogranicza ryzyko utraty gotówki – mniejsza liczba transakcji gotówkowych sprawia, że w kasie jest mniej środków, które mogą paść łupem złodziei,
  • ogranicza koszty związane z transportem gotówki do banku – konwoje środków mogą odbywać się rzadziej, np. raz w tygodniu.

Płatności bezgotówkowe w hotelu świadczą też o tym, że obiekt jest nowoczesny, a jego właściciele wsłuchują się w potrzeby gości i na nie reagują. Hotele czy działające na ich terenie restauracje uchodzą za bardziej przyjazne, jeśli są wyposażone w terminale płatnicze.

Jaki terminal płatniczy do hotelu – czym kierować się przy jego wyborze?

Prokonsumenckie podejście czy chęć usprawnienia przepływów finansowych to główne powody, dla których płatności bezgotówkowe w turystyce cieszą się coraz większą popularnością. Właściciel hotelu, który zdecydował, że jego goście będą mogli płacić posiadanymi w portfelu kartami płatniczymi, musi jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki terminal płatniczy do hotelu wybrać. Przy wyborze urządzenia warto zwrócić uwagę na dostępność różnych usług, w tym przede wszystkim DCC (płatność w walucie karty), płatności MO/TO i programu lojalnościowego.

DCC – płatność w walucie karty

Hotele położone w dużych miastach czy kurortach turystycznych z reguły nie narzekają na brak gości z zagranicy. Usługa DCC (z ang. Dynamic Currency Conversion) pozwala obcokrajowcom płacić w walucie karty płatniczej. Dostęp do usługi DCC jest korzystny zarówno dla właściciela hotelu, jak i jego gości:

  • klient otrzymuje informację o kursie wymiany waluty w momencie płatności bezgotówkowej – transakcja jest przejrzysta, gość nie musi obawiać się dodatkowych kosztów,
  • kursy walut są aktualizowane codziennie – notowania zmieniają się z minuty na minutę, a aktualizacje zapobiegają transakcjom po niekorzystnym kursie,
  • prowizja od płatności w walucie karty płatniczej jest niższa – dla właściciela hotelu oznacza to wyższy zysk.

Każdy terminal płatniczy w hotelu dostarczony przez Polskie ePłatności został wyposażony w oprogramowanie umożliwiające przyjęcie płatności kartami płatniczymi w 35 walutach.

Płatności MO/TO i preautoryzacja

Osoby wyjeżdżające na planowany urlop z reguły odpowiednio wcześniej rezerwują miejsce w hotelu. Jeżeli klient rezerwuje pokój hotelowy telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną, przydatna jest usługa MO/TO. Umożliwia ona płatność na podstawie danych pozyskanych od klienta – bez fizycznego użycia karty płatniczej. Aby zrealizować transakcję na terminalu płatniczym, pracownik recepcji musi poprosić gościa o podanie m.in. numeru karty płatniczej, danych osobowych i kodu CVV.

Polskie ePłatności wraz z usługą MO/TO proponują właścicielom hoteli również preautoryzację. Operacja ta pozwala czasowo zablokować środki na rachunku karty płatniczej. Dzięki temu właściciel hotelu zyskuje pewność, że otrzyma zapłatę za udostępnienie pokoju hotelowego czy inne zrealizowane usługi hotelowe. W odróżnieniu od usługi MO/TO preautoryzacja wymaga fizycznego użycia karty płatniczej.

Program lojalnościowy z poziomu terminalu

Jaki terminal płatniczy do hotelu wybrać? Płatności bezgotówkowe w hotelu mogą zachęcić gości do rezerwacji pokoju hotelowego. Aby jednak wrócili oni w przyszłości, pomyśleć warto też o programie lojalnościowym. Przedsiębiorca, który zainstaluje terminal płatniczy w hotelu, nie musi drukować kart lojalnościowych – wystarczy wybrać urządzenie z systemem umożliwiającym generowanie kuponów rabatowych z poziomu terminalu.

Powyższe rozwiązanie proponują Polskie ePłatności. Właściciel hotelu może samodzielnie zdefiniować kryteria prowadzonej akcji lojalnościowej. Dzięki temu obsługa programu jest prosta i nie wymaga szczególnego zaangażowania, pozwalając jednocześnie stworzyć skuteczną zachętę dla konsumentów. To sposób zarówno na zdobycie nowych klientów, jak i utrzymanie już pozyskanych.

Dlaczego posiadanie terminalu w branży turystycznej jest tak ważne?

Turyści czy pracownicy przebywający w delegacji preferują posiadanie przy sobie karty płatniczej zamiast gotówki. Rozwiązanie to jest bezpieczniejsze i wygodniejsze. Jeżeli dostępne będą płatności bezgotówkowe w hotelu, to osoba podróżująca nie musi szukać bankomatów. Trzeba pamiętać, że konkurencja między podmiotami działającymi w branży turystycznej jest ogromna. Każde rozwiązanie, które pozwoli zatrzymać klienta, jest cenne. Terminal płatniczy w turystyce jest jednym z takich sposobów.

Niewielu klientów spotykając się z odmową zapłaty kartą płatniczą, zdecyduje się poszukać bankomatu i wrócić. Z reguły szybciej poszukają oni innego hotelu czy restauracji. Takiego gościa można uznać za „straconego” – istnieje małe prawdopodobieństwo, że w przyszłości będzie chciał skorzystać z usług punktu. To najlepiej pokazuje, dlaczego płatności bezgotówkowe w turystyce są tak ważne.

Nie tylko wygoda powoduje, że płatności bezgotówkowe w hotelu czy restauracji są pożądane przez gości – istotna jest też kwestia bezpieczeństwa. Ściśle wiąże się z nią termin chargeback. Czym jest chargeback? Najprościej mówiąc, to rodzaj zwrotu środków za transakcję, która została dokonana kartą płatniczą. Klient może otrzymać pomoc w odzyskaniu środków m.in. wtedy, gdy:

  • usługa nie została zrealizowana prawidłowo,
  • z karty płatniczej została ściągnięta inna kwota niż powinna,
  • zapłacił za usługi, z których nie skorzystał.

Terminal płatniczy w hotelu (i tym samym możliwość zapłaty kartą płatniczą) może skutecznie zachęcić klienta do rezerwacji pokoju hotelowego i skorzystania z dodatkowych usług. Klienci wiedzą, że w razie problemów otrzymają merytoryczne wsparcie w dochodzeniu należności. Przyjmowanie płatności bezgotówkowych w hotelu może też utwierdzić konsumenta w przekonaniu, że właściciel obiektu jest osobą uczciwą, a personel dołoży wszelkich starań, aby był on zadowolony z pobytu.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę