Free payment terminal for your business

terminal płatniczy za 0 zł przez rok

0 zł per device for one year
0 zł commission on transactions
Contract for 12 months with no obligation

Fill in the form and wait for a call from our consultant.

ZT - Zamowterminal - EN

We will contact you as soon as possible.

By clicking the "Request an Interview" button, I acknowledge that I have read and understand the Privacy Policy and the Administrator information
Dopasowana oferta na terminal płatniczy

Tailored offer

You will know the offer right away, after the grant period (12 months), our consultant will adjust it to the needs and possibilities of your company

Klienci wolą firmy z terminalem płatniczym

Contract for 12 months

You can test whether the terminal is useful in your company.

Clear and transparent

No lease costs or transaction commissions. Clear and transparent to make your business grow.

Optymalny czas umowy na terminal płatniczy

Up to 20% more customers

As many customers choose only companies that accept cashless payments.

You will accept payment at our terminal:

terminal płat
terminal płatniczy w piekarni

Cashless Poland Program

Cashless Poland is a colloquial name of the Support Programme for Cashless Poland. It is a joint project of the payment services sector – the Polish Bank Association, the Ministry of Entrepreneurship and Technology, clearing agents and Mastercard and Visa payment organizations.

The idea of the programme is to enable every entrepreneur to enter the market of accepting cashless payments without any costs or problems. Thanks to the support guaranteed by the Poland Without Cash Programme, an entrepreneur can receive up to 3 POS terminals without subscription fees and commissions, for a period of 12 months.

Frequently asked questions

How long is the contract for?

Polskie ePłatności concludes the agreement for the period of 12 months, i.e. for the grant period. Knowing, that flexibility is important in running a business, we put our Partners’ good in the first place. We do not trick you with a longer period of free use of the service (e.g. 18 months), tying your hands for the next few years or imposing high penalties for the termination of the agreement.

How many terminals can I pick up in the program?

You can receive up to 3 free terminals.

What if my company already had a terminal?

If you or your Company have accepted card payments in the last 12 months or are currently accepting with another provider, please contact us by clicking here. Our Consultant will contact you and provide you with a competitive quote.

What about after the grant period?

Our Consultant will always provide you with an individual offer, tailored to your needs and possibilities.

Czy mogę używać terminala płatniczego do akceptowania płatności w obcych walutach?

Tak, jak najbardziej. W przypadku akceptacji płatności w obcych walutach, terminal automatycznie konwertuje wartość transakcji na walutę obcą według bieżącego kursu wymiany. Posiadacz karty, już w momencie transakcji, zna kurs wymiany waluty i ostateczną kwotę do zapłaty Po autoryzacji transakcji, kwota jest przeliczana z powrotem na walutę lokalną przedsiębiorcy, a środki są przekazywane na jego konto.

Jak szybko przetwarzane są transakcje na terminalach płatniczych?

Transakcje na terminalach płatniczych Polskich ePłatności są zwykle przetwarzane bardzo szybko. Autoryzacja płatności zbliżeniowej może zająć od kilku do kilkudziesięciu sekund. Czas przetwarzania może różnić się w zależności od rodzaju płatności i stanu połączenia internetowego terminala.

Środki z transakcji są przekazywane na konto akceptanta / merchanta do 48h.

Jakie środki bezpieczeństwa są stosowane w terminalach płatniczych?

Terminale płatnicze są wyposażone w różne środki bezpieczeństwa, aby zapobiec oszustwom i zapewnić ochronę danych klientów i akceptantów / merchantów. Przede wszystkim, informacje o karcie i transakcji są szyfrowane podczas przesyłania między terminalem płatniczym, systemem dostawcy usług płatniczych (PSP) i bankiem, co utrudnia przechwycenie i wykorzystanie tych danych przez osoby trzecie. Przed przeprowadzeniem transakcji terminal musi uzyskać autoryzację od banku klienta, co skutecznie zapobiega potencjalnym stratom sprzedawcy.

Jaki terminal płatniczy wybrać?

Wybór konkretnego terminala płatniczego powinien zależeć od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Poszczególne modele terminali płatniczych różnią się od siebie przede wszystkim jakością procesorów, sposobem działania oraz opcjami dodatkowymi. Wybierz model terminala, który najłatwiej dostosujesz do indywidualnych potrzeb swojego biznesu!

Przykładowo, duże sklepy spożywcze lub wielobranżowe powinny wyposażyć się w terminal z bardzo szybkim procesorem, który sprawnie będzie przetwarzał procesy szyfrowania i deszyfrowania danych, błyskawicznie połączy się z kasą fiskalną, a dodatkowo, będzie w stanie obsłużyć promocje, karty lojalnościowe, aplikacje i karty podarunkowe.

Terminal mobilny to z kolei idealne rozwiązanie dla usług transportowych (np. taxi), a także dla przedstawicieli handlowych i kurierów. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na dobrej jakości akumulator.

Salony fryzjerskie czy kosmetyczne mogą wyposażyć się natomiast w tańszy terminal płatniczy. Jego procesor nie musi być bardzo szybki, gdyż transakcje nie są wykonywane w sposób ciągły.

Mniejsze sklepy, np. kioski, księgarnie czy kwiaciarnie powinny rozważyć czytnik kart płatniczych , który umożliwia obsługę rachunków oraz sprzedaż doładowań prepaid do telefonów. Dodatkowe usługi pozwalają w skuteczny sposób poprawić dochodowość takich punktów.

Jakie są wymagania dotyczące łączności internetowej dla terminali płatniczych?

Terminale płatnicze wymagają stabilnego połączenia internetowego, aby przeprowadzać transakcje i komunikować się z systemem dostawcy usług płatniczych (PSP) lub bankiem. Szybkość łącza może być różna, ale zwykle wystarcza łącze o przepustowości co najmniej kilkuset kilobitów na sekundę.

Terminale płatnicze mogą korzystać z różnych połączeń internetowych, takich jak przewodowe (Ethernet), bezprzewodowe (Wi-Fi) oraz komórkowe (3G, 4G, 5G). Wybór odpowiedniego typu połączenia zależy od lokalizacji terminala, dostępności infrastruktury sieciowej i preferencji przedsiębiorcy.

Aby uniknąć przerw w funkcjonowaniu terminala płatniczego, warto wybrać niezawodnego dostawcę usług internetowych oraz posiadać alternatywne rozwiązanie, takie jak połączenie komórkowe, na wypadek awarii głównego połączenia.

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie terminala płatniczego?

Każdego roku popularność płatności bezgotówkowych wzrasta. Coraz więcej klientów nie nosi przy sobie gotówki, co sprawia, że wybierają oni tylko te sklepy i punkty usługowe, w których będą mogli dokonać transakcji bezgotówkowych – przy użyciu karty płatniczej czy aplikacji płatniczej, zainstalowanej w smartfonie. Terminal kart płatniczych staje się więc rozwiązaniem niezbędnym do prowadzenia działalności i zwiększenia obrotów przedsiębiorstwa.

Oto kilka korzyści, związanych z posiadaniem terminala płatniczego:

  • Płatności bezgotówkowe są po prostu wygodne. Terminale usprawniają i zwiększają szybkość obsługi klienta. Płatności gotówką często powodują np. problemy z wydawaniem reszty, co zwiększa czas oczekiwania w kolejce.
  • Skorzystanie z płatności kartą umożliwia obsługę dodatkowych promocji, takich jak karty podarunkowe i rabatowe oraz programy lojalnościowe.
  • Dzięki terminalowi obsługującemu karty płatnicze możesz uruchomić dodatkowe usługi, takie jak wypłata gotówki (cashback), a także doładowanie telefonu (prepaid). Te możliwości zwiększają konkurencyjność Twojego biznesu.
  • Terminal płatniczy zwiększa utarg. Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w 2020 roku oszacowała, że klienci, którzy płacą kartą, wydają o 20% więcej niż osoby, płacące gotówką.
  • Obsługa płatności kartą, transakcje blikiem i wprowadzenie dodatkowych usług przyciąga nowych klientów, zwłaszcza młodszych.
  • Płatności bezgotówkowe zwiększają bezpieczeństwo poprzez trzymanie mniejszej ilości gotówki w kasie.
  • Terminal mobilny to rozwiązanie bardzo wygodne zwłaszcza w restauracjach. Pozwala na wygodną obsługę transakcji przy stoliku klienta. Takie rozwiązanie zwiększa prestiż lokalu.
  • Akceptacja płatności kartami międzynarodowymi oraz walutami obcymi może zwiększyć dostępność Twoich usług dla turystów i klientów zagranicznych.

Czy terminal płatniczy jest obowiązkowy?

Zgodnie z art. 19a ust. 1 i 2 Prawa przedsiębiorców (Dz.U. z 2021 r. poz. 162): “przedsiębiorca zapewnia możliwość dokonywania zapłaty w każdym miejscu, w którym działalność gospodarcza jest faktycznie wykonywana, w szczególności w lokalu, poza lokalem przedsiębiorstwa lub w pojeździe wykorzystywanym do świadczenia usług transportu pasażerskiego, przy użyciu instrumentu płatniczego w rozumieniu Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych”. Przepisy te obowiązują od 1.01.2022 roku.

W teorii, wspomnianym instrumentem płatniczym może być także kod BLIK lub przelew bankowy, jednak praktyka pokazuje, że najwygodniejszym i najpewniejszym sposobem na działanie w zgodzie z prawem będzie terminal POS.

W drodze wyjątku, przedsiębiorcy, którzy nie mają obowiązku korzystania z kas fiskalnych do prowadzenia ewidencji sprzedaży (ponieważ korzystają ze zwolnienia podmiotowego lub przedmiotowego), są zwolnieni z konieczności oferowania płatności bezgotówkowych.

Co grozi za brak terminala?

W przypadku stwierdzenia braku możliwości płatności bezgotówkowych, przedsiębiorca ryzykuje utratę prawa do przyspieszonego zwrotu VAT i rozliczeń kwartalnych.

Natomiast w przypadku stwierdzenia braku współpracy między kasą rejestrującą, a terminalem płatniczym, który umożliwia akceptowanie płatności, naczelnik urzędu skarbowego może nałożyć na podatnika grzywnę w wysokości 5 000 zł.

Czy każdy może mieć terminal płatniczy?

Tak, praktycznie każdy przedsiębiorca może posiadać terminal płatniczy, niezależnie od wielkości firmy czy branży, w której działa. Jedynym wymogiem jest posiadanie kasy fiskalnej.

Terminale płatnicze nie są (póki co) dostępne dla osób fizycznych.

Jakie są koszty, związane z zakupem, instalacją i obsługą terminala płatniczego w PeP dla przedsiębiorców, którzy po raz pierwszy decydują się na przyjmowanie płatności bezgotówkowych i uczestniczą w programie Polska Bezgotówkowa?

  • Opłata za aktywację urządzenia: 0 zł
  • Opłata miesięczna za terminal: 0 zł przez pierwsze 12 miesięcy

 

  • Opłaty transakcyjne: 0 zł (do 100 tysięcy obrotu) przez pierwsze 12 miesięcy
  • Koszta eksploatacyjne i wsparcie serwisowe: 0 zł

Na ile zawierana jest umowa z PeP?

Polskie ePłatności zawierają umowę na okres już od 24 miesięcy. Wiedząc, że w prowadzeniu biznesu ważna jest elastyczność, stawiamy dobro naszych Partnerów na pierwszym miejscu.

Co po bezpłatnym okresie dofinansowania?

Nasz Doradca zawsze przedstawia indywidualną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb i możliwości. Jasno i przejrzyście – tak, aby Twój biznes się rozwijał. Po okresie dofinansowania w ramach programu Polska Bezgotówkowa, otrzymasz nową, korzystną ofertę na terminal.

Ile się czeka na terminal płatniczy od PeP?

Terminal zostanie zainstalowany w Twoim punkcie do 3 dni roboczych od momentu podpisania umowy z PeP.

Ile terminali mogę odebrać w programie Polska Bezgotówkowa?

Bezpłatnie możesz otrzymać 1 terminal.

A co, jeśli w mojej firmie był już terminal?

Jeśli w ciągu ostatnich 12 miesięcy Ty lub Twoja Firma przyjmowaliście płatności kartami płatniczymi lub obecnie przyjmujesz je u innego operatora, wypełnij formularz. Nasz Doradca skontaktuje się z Tobą i przedstawi Ci konkurencyjną ofertę.

Co w przypadku awarii terminala płatniczego?

Jeśli połączenie z Internetem jest stabilne, a reset urządzenia nie pomaga – skontaktuj się z naszym Centrum Obsługi Akceptanta + 48 17 859 69 69. .

Czy terminal trzeba zgłosić do urzędu skarbowego?

Nie, terminala nie trzeba zgłaszać do urzędu skarbowego.

Czy można przeprowadzić transakcje offline na terminalu płatniczym?

Tak, niektóre terminale płatnicze umożliwiają przeprowadzenie transakcji offline, zwanych również transakcjami “store and forward”. Transakcje te są realizowane, gdy terminal nie może nawiązać połączenia z siecią w celu autoryzacji płatności. W takim przypadku, terminal przechowuje informacje o transakcji, a następnie przekazuje je do autoryzacji, gdy połączenie zostanie przywrócone.

Czy istnieją limity liczby terminali płatniczych, które mogę mieć w mojej firmie?

Nie, nie ma żadnych limitów liczby terminali płatniczych, które możesz mieć w swojej firmie – zależy to wyłącznie od potrzeb Twojego biznesu.

Czy mogę przenieść terminal płatniczy między różnymi lokalizacjami?

Nie, ze względu na konfigurację terminala specyficzną dla danej lokalizacji i niezgodność z wymogami organizacji płatniczych (np. Visa/Mastercard).

W celu przeniesienia terminala skontaktuj się z Przedstawicielem Handlowym lub Centrum Obsługi Akceptanta +48 17 859 69 69.

Jak często muszę aktualizować oprogramowanie terminala płatniczego?

Ważne jest, aby utrzymywać terminal zaktualizowany, gdyż aktualizacje często wprowadzają poprawki bezpieczeństwa, nowe funkcje lub usprawnienia.

Częstotliwość aktualizacji będzie różnić się w zależności od konkretnego modelu terminala. W przypadku niektórych modeli, aktualizacje mogą być przeprowadzane raz na kilka miesięcy, podczas gdy inne będą wymagać częstszych aktualizacji.

Czy terminal płatniczy będzie kompatybilny z moim obecnym systemem sprzedaży lub oprogramowaniem księgowym?

Terminale płatnicze PeP integrują się ze wszystkimi popularnymi systemami sprzedaży (POS) oraz oprogramowaniem księgowym. Zintegrujemy terminal z posiadanym przez Ciebie systemem. Dzięki dużemu doświadczeniu i współpracy z ponad 80 integratorami, cały proces jest szybki i prosty.