Preautoryzacja w hotelach – do czego służy?

Preautoryzacja to termin, który doskonale znają osoby pracujące w branży turystycznej. Prowadząc hotel lub np. wypożyczalnię samochodów, zamrożenie środków na koncie klienta jest niekiedy konieczne. W tym celu służy preautoryzacja. Dowiedz się więcej na temat płatności MO/TO i terminalach płatniczych dla branży hotelarskiej.

Czym jest preautoryzacja?

Rezerwujesz pobyt w hotelu na wymarzone w wakacje. W trakcie wypełniania formularza jesteś proszony o podanie danych swojej karty. Mówimy wtedy o preautoryzacji. Na czym ona polega?

Firmy, które korzystają z preautoryzacji, otrzymują sposób na zamrożenie środków na koncie klienta. Dzięki temu zabezpieczają się na wypadek rezygnacji klienta z usługi. Jest to gwarancja dla przedsiębiorstwa, że otrzyma zapłatę, jeśli minął termin bezpłatnej anulacji.

W jakich branżach wykorzystywana jest preautoryzacja?

Nietrudno się domyślić, w jakich branżach preautoryzacja jest wykorzystywana najczęściej. Klienci nierzadko spotykają się z nią podczas rezerwacji różnych usług. Jakich branż to dotyczy?

Preautoryzacja najczęściej kojarzy się z branżą hotelarską. Nic dziwnego. Jest ona mocno narażona na zmianę decyzji klienta przed datą rezerwacji. Z tego powodu wykorzystuje ona m.in.: terminale z funkcją MO/TO. 

Jednak hotele to nie jedyna branża, gdzie preautoryzacja jest konieczna. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku wypożyczenia samochodu. Dzięki tej funkcji wypożyczalnia może określić odpowiedzialność kierowcy w razie wypadku.

Czym są płatności MO/TO?

Jest to skrót od Mail Order/Telephone Order. Pozwalają one na obciążenie karty bez jej fizycznej obecności. Zamiast tego wystarczy podanie informacji, jakie się na niej znajdują.

Dzięki transakcjom MO/TO możliwe jest zablokowanie środków na koncie na poczet przyszłej płatności. W tym celu konieczny będzie terminal z odpowiednią usługą.

Terminale płatnicze w hotelach – dlaczego są istotne?

Hotel bez terminala płatniczego? Brzmi jak scenariusz niemożliwy – z kilku powodów. Po pierwsze jest to niezgodne z prawem. Przedsiębiorcy, którzy rejestrują sprzedaż przy pomocy kas, muszą umożliwiać płatności bezgotówkowe.

To jednak nie wszystko.

Warto postawić się w roli klienta. Wyjeżdżając na wakacje, wiele osób unika brania ze sobą dużej ilości gotówki. W ten sposób zabezpieczają się przed jej zgubieniem lub kradzieżą. Z tego powodu większość klientów preferuje płatności kartą.

Zalety terminali w hotelach

Wykorzystanie terminali w hotelach wiąże się z licznymi zaletami. Pisaliśmy już o preautoryzacji, która umożliwia płatności bez fizycznej obecności karty. To jednak nie wszystkie korzyści:

Płatności w obcej walucie

Przyjmowanie transakcji w obcej walucie nikogo nie dziwi w hotelu. Jest to bowiem miejsce, do którego często przyjeżdżają osoby z zagranicy. Aby ułatwić im płatność, warto zaopatrzyć się w terminal z usługą DCC (z. ang. Dynamic Currency Conversion).

Dzięki DCC obcokrajowiec może zapłacić za pobyt w hotelu w swojej walucie. Terminal samodzielnie rozpozna zagraniczną kartę i zaproponuje kurs. Klient może zdecydować, w jakiej walucie woli zapłacić.

Taka usługa przydaje się jednak nie tylko w hotelach. Można się z nią spotkać także w sklepach czy na stacjach benzynowych. Zapotrzebowanie na nią jest coraz większe.

Terminale PeP przyjmują płatności aż w 35 walutach, których kursy są codziennie aktualizowane.

Wyjście naprzeciw potrzebom klienta

Coraz więcej Polaków woli płacić kartą za usługi. Nie inaczej jest w hotelach. Jak się okazuje, płatności bezgotówkowe przynoszą korzyści obu stronom.

Po pierwsze, klienci nie są ograniczeni do ilości gotówki, którą posiadają przy sobie. Jeśli zaistnieje konieczność dokupienia kolejnej usługi, mogą za nią zapłacić kartą. Szukanie bankomatu nie jest wtedy konieczne.

Bezpieczeństwo

Co więcej, dzięki płatnościom bezgotówkowym wzrasta bezpieczeństwo. Maleje bowiem ryzyko utraty środków, kradzieży lub oszustwa. Osoby na recepcji nie muszą przeliczać drobnych czy wydawać reszty. Dzięki temu ryzyko pomyłki jest ograniczone.

Decydując się na terminal płatniczy, zabezpieczasz się również na wypadek anulacji rezerwacji po terminie – za sprawą preautoryzacji.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę