Jaki terminal płatniczy wybrać do sklepu? Dlaczego warto umożliwić płacenie kartą w sklepie?

Niezależnie od prowadzonego biznesu należy iść z duchem czasu i wprowadzać w swoim przedsiębiorstwie nowoczesne rozwiązania. Jednym z kluczowych w ostatnich latach jest terminal płatniczy. Urządzenie to poleca się zarówno podmiotom gospodarczym, które sprzedają towary, jak i świadczą różnego rodzaju usługi. Aby jednak wybrać odpowiedni sprzęt, warto zdobyć podstawową wiedzę na ten temat i kierować się kilkoma ważnymi zasadami.

Karta płatnicza a gotówka

Plastikowy pieniądz coraz bardziej wypiera z obrotu gospodarczego tradycyjną gotówkę. Obecnie niewiele osób nosi przy sobie plik banknotów czy też drobne monety, ale niemal każdy posiada na co dzień kartę płatniczą lub smartfon, dzięki któremu może uregulować płatność. Aby taka możliwość się jednak pojawiła musi istnieć odpowiednie zaplecze techniczne w postaci profesjonalnych terminali płatniczych. Na szczęście za popytem na ten rodzaj płatności idzie także podaż ze strony samych sprzedawców, którzy dostrzegli, że posiadanie opcji regulowania należności bezgotówkowo zwiększa ich szanse na rynku. Szacuje się, że za kilka lat większość klientów będzie gotowa zapłacić za produkty lub usługę wyłącznie elektronicznie, choć – jak przyznają eksperci – gotówka pozostanie, ale będzie mieć o wiele mniejsze znaczenie niż obecnie.

Czym jest terminal?

Aby obrót bezgotówkowy mógł się odbyć, konieczne jest posiadanie odpowiedniego sprzętu w postaci terminala płatniczego. Najprościej tłumacząc, terminal POS to specjalne urządzenie instalowane w punktach handlowo-usługowych, które pozwala na transfer gotówki między rachunkiem płacącego, a kontem bankowym sprzedawcy. Dzięki temu klient płacąc za towar automatycznie, za pośrednictwem odpowiedniego operatora, uiszcza opłatę i otrzymuje na swoim koncie potwierdzenie tego zdarzenia. Terminale płatnicze w sklepie współpracują ze wszystkimi dostępnymi na polskim rynku operatorami kart płatniczych oraz bankami. Dzięki temu nie należy obawiać się, że nasza karta nie będzie pasować do danego urządzenia.

Po co terminal płatniczy?

W jakim celu kupować terminale do sklepu? Jaki jest z tego pożytek? Takie pytania mogą chodzić po głowie wielu osobom. Jak się jednak okazuje, w tego typu sprzęt zaopatrzonych jest już większość podmiotów handlowych i to niezależnie od rozmiaru ich działalności. Terminale pozwalają bowiem na o wiele sprawniejsze regulowanie płatności przez klientów niż gotówka, a ponadto zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa. Szacuje się, że terminale sklepowe pozwalają na zwiększenie atrakcyjności i konkurencyjności danego biznesu, a co za tym idzie – wzrost liczby klientów i ogólnego zysku. Większość kupujących wybierze bowiem sklep, w którym może zapłacić kartą. W przypadku braku takiej opcji przedsiębiorca sam skazuje się na utratę klienteli. Z czego to wynika? Przede wszystkim z coraz większej wygody samych klientów, dla których liczy się czas, prosta forma płatności i przede wszystkim ich własny komfort. Żyjemy w tak szybkich czasach, że nie ma sensu utrudniać sobie codziennych zakupów.

Jakie zalety posiada umożliwienie płacenia kartą w sklepie?

Jak już wspomniano, terminal płatniczy w sklepie to już nie tylko spore ułatwienie dla sprzedającego oraz klientów, co wręcz konieczność. Posiadając to urządzenie przedsiębiorca może mieć pewność, że oferuje kupującym nie tylko szeroki asortyment, ale także możliwość wyboru formy płatności. Wyobraźmy sobie bowiem sytuację, w której ktoś jest chętny kupić coś w konkretnym sklepie, ale przy kasie okazuje się, że posiada wyłącznie kartę, a sprzedający nie ma terminala. W takich okolicznościach najpewniej straci się tego klienta, a tym samym możliwość zarobku. Dodatkowym plusem jest to, że należności regulowane bezgotówkowo są od razu ewidencjonowane na rachunkach. Klient ma więc możliwość na bieżąco kontrolować swoje wydatki, a w razie jakichkolwiek wątpliwości, może sprawdzić prawidłowość rozliczeń.

Czym kierować się wybierając terminal płatniczy do sklepu?

Terminal do sklepu powinien posiadać kilka zasadniczych cech, jakimi należy kierować się przy wyborze. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że terminal dobiera się indywidualnie, pod konkretny rodzaj działalności, a nawet przedsiębiorstwo. W tym celu dostawca sprzętu powinien przeprowadzić z właścicielem firmy dokładny wywiad, z którego dowie się, jak duże są miesięczne oraz roczne obroty, jakich transakcji dokonuje się najczęściej, jak szeroki jest asortyment itp. Wszystko to ma znaczenie przy wyborze parametrów technicznych terminala. Ważne jest również to, czy potrzebujemy urządzenia stacjonarnego, czy też pracujemy w terenie i przyda nam się coś bardziej mobilnego. W obu przypadkach dostawcy służą poradą i pomocą, a także bogatą ofertą tego typu sprzętu.

Na jakich warunkach można otrzymać terminal płatniczy do sklepu?

Jedną z istotnych kwestii jest także to, czy przedsiębiorca zamierza kupić terminal na stałe lub wynająć go na określony czas. O wiele popularniejsze jest drugie z rozwiązań, dzięki któremu można przetestować sprzęt i sprawdzić, czy pasuje do biznesu. W większości przypadków samo wynajęcie urządzenia to niewielkie koszty, a opłaty są naliczane procentowo dopiero od wykonywanych na nim transakcji finansowych. Warto przed podpisaniem umowy z dostawcą i operatorem porozumieć się co do tej kwestii i wyjaśnić sobie wszelkie niuanse. Pamiętajmy, że najważniejsze jest zadowolenie wszystkich stron i satysfakcja z przewagi jaką daje naszej firmie posiadanie terminala.

Telefon

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal
Wiadomość

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę