Jak zmienić dostawcę terminala płatniczego? Kiedy i jak zmienić operatora płatności?

Na rynku istnieje wiele firm oferujących terminale, a także operatorów płatności bezgotówkowej. W urządzenie tego typu co roku zaopatruje się coraz większa liczba przedsiębiorców, niezależnie od reprezentowanych przez nich branż. Terminal jest nowoczesnym rozwiązaniem pozwalającym na zwiększenie przychodu i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Na jego posiadaniu zyskują obie strony – sprzedający oraz kupujący. Terminale zapewniają niezwykłą wygodę, szybkość i bezpieczeństwo zawieranych transakcji finansowych.

Wyjaśniamy, czy istnieje możliwość zmiany dostawcy takiego rodzaju sprzętu – na przykład przy dzierżawie, a także, na co zwrócić uwagę przy wyborze podmiotu pośredniczącego w operacjach finansowych.

Jaki terminal wybrać?

Wybierając terminal płatniczy warto jednak rozważyć kilka opcji. Na rynku znajdziemy spory asortyment różnego rodzaju modeli, dlatego z pewnością każdy przedsiębiorca znajdzie rozwiązanie optymalne dla swojego biznesu.  Dostawca terminala może doradzić, jaki konkretnie sprzęt wybrać, możliwa jest także dzierżawa takich urządzeń, co pozwala przetestować kilka możliwości. Wybierając terminal trzeba kierować się przede wszystkim własnymi potrzebami i wielkością biznesu. Innego urządzenia potrzebuje wielka hurtownia, a innego malutki osiedlowy sklepik. Najważniejszą kwestią jest to, jakie funkcje oferuje dane urządzenie i czy akceptuje wszystkie karty płatnicze dostępne w obrocie. Bardzo często zdarza się tak, że przedsiębiorca podjął złą decyzję i wyposażył się w drogi terminal albo w dłuższej perspektywie poniesie wysokie koszty terminala płatniczego. Pamiętajmy jednak, że z każdej sytuacji jest wyjście – w tym przypadku może to być zmiana operatora płatności lub zmiana dostawcy terminala.

Operator płatności – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Płatności za pomocą karty, kodów BLIK czy nawet telefonu stają się w dzisiejszych czasach normą, dlatego każdy przedsiębiorca powinien rozważyć zakup lub wypożyczenie terminala płatniczego. Jest to jednak dopiero pierwszy krok do korzystania z płatności bezgotówkowych, kolejnym jest wybór odpowiedniego operatora, który będzie pośredniczyć w transakcjach.

Operator płatności to w praktyce łącznik pomiędzy firmą przyjmującą opłatę a resztą systemu. Bierze więc odpowiedzialność za poprawność i bezpieczeństwo przepływu środków płatniczych, a na końcu za to, że pieniądze dotrą na konto przedsiębiorcy.

Podejmując decyzję o związaniu się z danym operatorem należy zadać sobie kilka kluczowych pytań, a w razie konieczności zasięgnąć porady specjalisty z zakresu rachunkowości czy innych dziedzin.

Warto wiedzieć, że profesjonalny operator rozpocznie rozmowę od pytań o wysokość obrotu bezgotówkowego w danej firmie. Na tej podstawie jest w stanie przygotować wstępną ofertę. Każdy przypadek jest inny i należy podchodzić do niego indywidualnie. Następnie przedsiębiorca może być zapytany o szczegółowe rozliczenia, w tym wartość zamówień brutto. Dobry terminal płatniczy, jak i jego obsługa to jeden z najważniejszych elementów przy prowadzeniu biznesu. Optymalnie dobrany terminal to taki, który jest korzystny ekonomicznie, a także posiada innowacyjne funkcje pozwalające na skorzystanie przez klienta z szerokiej gamy różnego rodzaju form płatności.

Kiedy warto rozważyć zmianę operatora płatności?

Zmiana operatora płatności jest oczywiście możliwa i wskazana w określonych przypadkach. Najczęściej zmiana dostawcy terminala następuje na skutek wzrostu kosztów używania urządzenia lub konieczności wymiany terminala na nowocześniejszy. Zdarza się także tak, że inny dostawca oferuje atrakcyjniejsze warunki, w tym różnego rodzaju promocje, możliwość nabycia kilku terminali w cenie jednego itp.

Każdego przedsiębiorcę obowiązują jednak zapisy umowy zawartej ze swoim operatorem, a co za tym idzie – istotna jest treść takiego porozumienia, w tym punkt dotyczący możliwości jego rozwiązania. Operator płatności może żądać okresu wypowiedzenia lub zapłaty kary umownej za przedwstępne zerwanie umowy. Warto przeanalizować więc opłacalność takiego kroku. Zmiana operatora płatności jest oczywiście możliwa w sytuacji, gdy nie realizuje on zapisów umowy lub przedsiębiorca nie ma dostępu do którejś z usług, za którą płaci. Ponadto, z biegiem czasu może okazać się, że operator pobiera opłaty, o których nie było mowy przy podpisywaniu umowy lub zostały narzucone wprowadzonym później nowym cennikiem lub regulaminem.

O czym pamiętać, porównując oferty dostawy terminali płatniczych?

Bardzo często zdarza się, że dostawca terminala jest jednocześnie operatorem płatności. Wszystko zależy od zakresu działalności, jaki posiada dany podmiot. W większości przypadków jednak dostawca pełni wyłącznie rolę dostarczyciela danego urządzenia, organizatora szkolenia dla przedsiębiorcy, a także serwisuje lub naprawia sprzedany albo wydzierżawiony sprzęt.

Jak zmienić dostawcę terminala płatniczego?

Warto podkreślić, że każdy przedsiębiorca ma prawo wyboru urządzenia, a później zmiany na inne. Jest to proste jeśli akurat wygasła umowa lub zawarto w niej możliwość wcześniejszego rozwiązania. W innych okolicznościach warto zwrócić się w tej sprawie do samego dostawcy terminala i spróbować dogadać wszelkie szczegóły zerwania współpracy. Każdy z nich podchodzi do każdej sytuacji nieco inaczej.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę